اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

ضرورت اجلاس سازمان همکاری اسلامی در جلوگیری از اجرای نقشه های دشمن

کد خبر : 7323

رییس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی گفت: در طول  یک هفته مشکلات و چالش‌های جهان اسلام به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد این امر سبب نزدیکی جوانان کشورهای اسلامی با تفکر یکدیگر در قالب پیوند اسلامی شد و اهمیت آن جلوگیری از اجرای نقشه‌های دشمنان است.
به گزارش صبح مشهد، سفیرالشاد اسکندراف در مراسم اختتامیه چهارمین اجلاس مدل سازمان همکاری اسلام که امشب در تالار شهر به میزبانی شهرداری مشهد برگزار شد؛ ضمن تقدیر از مدیریت شهری برای مهمان نوازی شایسته اظهار کرد: این رویداد بسیار مهم در شرایط کاری بسیار خوبی برگزار شد.

وی بیان کرد: از اجلاس جوانان مسلمان به عنوان اجلاس شبیه‌سازی همکاری‌های اسلامی یاد می‌شود؛ من این واژه شبیه‌سازی را کنار می‌گذارم و شما را به عنوان رهبران آینده کشورهای اسلامی خطاب می‌کنم.

وی تصریح کرد: : در طول  یک هفته مشکلات و چالش‌های جهان اسلام به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد این امر سبب نزدیکی جوانان کشورهای اسلامی با تفکر یکدیگر در قالب پیوند اسلامی شد و اهمیت آن جلوگیری از اجرای نقشه‌های دشمنان است.

رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی با بیان اینکه حضور ۴۴ کشور اسلامی در این اجلاس مهم‌ترین دستاورد است؛ افزود: مهمترین نتیجه‌ای که می‌توانستیم از این اجلاس بگیریم همین اتحاد، همدلی و همبستگی میان شما جوانان در این اجلاس بود.
وی با اشاره به اینکه کانال‌های ماهواره‌ای بسیاری در جهان از سوی دشمنان اسلام تلاش می‌کنند از پیشرفت‌های بیشتر مسلمانان جلوگیری کنند، بیان کرد:  تعامل جوانان کشورهای اسلامی در این همایش نشان داد که آن‌ها نه ‌تنها رهبران آینده کشورهای خود هستند بلکه می‌توانند تصمیم‌گیری‌های مهمی را در حوزه همبستگی اسلامی و دفع نقشه‌های دشمنان اسلام به‌کارگیرند.

رییس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی یادآور شد: جوانان کشورهای اسلامی پس از حضور در این همایش می‌توانند همبستگی اسلامی را در دانشگاه‌های خود توسعه دهند.

وی با اشاره به صدور قطع‌نامه در این اجلاس خاطرنشان کرد: موارد مطروحه در این قطع‌نامه حاصل چندین روز همفکری و استفاده از نخبگانی است که جهان اسلام می‌تواند با اتکا به آنها به قله‌های رفیع پیشرفت دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز کسانی هستند که به کشورهای اسلامی حسادت می‌کنند و نمی‌توانند توسعه کشورهای ما را ببینند، از این رو جوانان مسلمان را تروریسم می‌دانند و به تبلیغات منفی علیه دین مبین اسلام می‌پردازند.

اسکندراُف ادامه داد: مشارکت شما جوانان و تعامل شما با جهانیان و جهاد اندیشه‌تان نشان داد شما نه تنها رهبران آینده جهان اسلام خواهید بود بلکه از هم‌اکنون نیز ایجادکننده تأثیرات مثبت در جهان هستید.

وی با تأکید بر همبستگی اسلامی عنوان کرد: همبستگی اسلامی را همه کشورها می‌توانند روی یک دیوار بنویسند اما قطعاً اجرای آن بسیار سخت است زیرا در همبستگی اسلامی باید پیوندی ایجاد کنیم که نگاه تمامی کشورها به منافع امت اسلامی باشد.

رییس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی افزود: اگر لحظه‌ای متوجه شدید که منافع کشورهایتان از منافع امت اسلامی دارای ارزش کمتری است بدانید آن روز به همبستگی نزدیک‌تر شده‌اید.

اسکندراُف با بیان اینکه همه مسایل جهان از مسایل منطقه‌ای شروع می‌شود، گفت: جوانان و دانشگاهیان در ۵۶ کشور اسلامی وظیفه دارند تا با بررسی اوضاع و احوال منطقه و رصد تحرکات کشورهای استکباری اجازه فضاسازی را به آنها نداده و با قدرت و جرأت از آرمان‌های خود که در صدر آن اسلام عزیز قرار دارد، دفاع کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن