ستون اصلی

ترک ها مشتاق برای ورود به صنعت گردشگری پایتخت معنوی ایران

کد خبر : 7231

هیات سرمایه گذاری ترکیه ضمن دیدار با مدیران اقتصادی شهرداری نسبت به حضور در بازار مشهد ابراز تمایل کردند.

به گزارش صبح مشهد، دوربو اوزبلات سرمایه گذار ترکیه ای طی نشستی با مسئولین حوزه سرمایه گذاری خارجی شهرداری مشهد با بیان اینکه سومین بار سفرشان به شهر مشهد است و این شهر را مستعد برای سرمایه گذاری می بیند، اظهار کرد: از آنجایی که در گذشته شهردار شهر آنکارا بودم، به خوبی از جزئیات برنامه های اجرایی آگاهم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در توسعه مشهدالرضا ادامه داد: شهرداری مشهد در زمینه مدیریت شهری موفق عمل کرده و از امکاناتی که در اختیار دارد برای پیشرفت این کشور بهره کافی را برده است.

وی افزود: شهر مشهد با حجم بالای گردشگر و زائر نیازمند امکانات و شرایط رفاهی دیگر است؛ با توجه به این رویکرد زمینه های مشارکت بسیاری وجود دارد که امید داریم بتوانیم زمینه های مشارکت بین شهر مشهد و آنکارا به وجود آید.

این سرمایه گذار ترکی خاطر نشان کرد: میران شهری مشهد در زمینه های حمل و نقل، گردشگری ،ساخت هتل و مهمان سرا و فن آوری های نوین پرونده اجرایی قابل قبولی به دست آورده اند که این دو نکته برای شهر مشهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: ارائه بهترین خدمات به زائران علی بن موسی الرضا با قیمت مناسب نیاز امروز شهر مشهد است که با انجام مذاکرات لازم، زمینه همکاری بین مشهد و ترکیه ایجاد شود.

***مشهد نیازمند ایجاد سامانه حمل و نقل متناسب و به روز

مصطفی شریف، رئیس اداره سرمایه گذاری خارجی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد نیز در این جلسه بیان کرد: کشور ترکیه در امور اقتصادی و توسعه عمرانی و شهری پیشرفته قابل ملاحظه ای داشته و شهرداری مشهد می تواند در زمینه های ساخت و ساز، گردشگری و مدیریت حمل و نقل شرایط مشارکت و همکاری بین دو کشور را فراهم کند.

وی افزود: شهر مشهد سالانه شاهد میلیون ها زائر است که با این حجم از ورود مسافر، نیازمند ایجاد سامانه حمل و نقل متناسب و به روزی هستیم. کشور ترکیه به فن اوری پیشرفته ای در این زمینه دست پیدا کرده و به منظور احداث ترمینال جدید زمینه های همکاری را ایجاد می کنیم.
شریف با اشاره به اینکه حجم جابه جایی مسافر در شهر مشهد در چند سال آینده نیز افزایش می کند، تصریح کرد: دست یابی به فرایندهایی که شهرداری مشهد را در حوزه حمل و نقل کمک می رسانند، از جمله رویکرد های اصلی در معاونت اقتصادی قرار گرفته است.
وی همچنین در ادامه به حوزه ساخت و ساز و ایجاد پروژه های مشارکتی در شهر مشهد اشاره و بیان کرد: پروژه مهر و ماه یکی از بزرگترین طرح های شهرداری مشهد محسوب می شود که قرار است به صورت مشارکتی با سرمایه گذار و به صورت BOLT انجام شود.

رئیس اداره سرمایه گذاری خارجی شهرداری مشهد با بیان اینکه این پروژه در منطقه وکیل اباد و در مسیر گردشگری شهر مشهد احداث می شود، خاطر نشان کرد: هزینه زمین، پروانه و ساخت پروژه مهر و ماه حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان پیش بینی شده است که در نظر داریم با مشارکت سرمایه گذار انجام شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن