اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری ۴ پنل علمی در راستای تبیین نقش جوانان/ مشهد؛ مرکز دیپلماسی جوانان جهان اسلام

کد خبر : 7152

دبیر علمی چهارمین اجلاس بین‌المللی کشورهای اسلامی از برگزاری ۴ پنل علمی به منظور تبیین نقش جوانان در عرصه‌های مختلف در خلال اجلاس خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، حسین کشیری با بیان این مطلب در چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری‌ اسلامی که در برج سپهر و با حضور ۱۰۰ جوان نخبه از کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد فضای زنده برای دانشجویان و مشارکت در شبیه‌سازی سازمان همکاری اسلامی با تفکر خلاق در مورد ایده‌ها و موضوعات مربوط به هویت و تاریخ از جمله اهداف قابل ذکر در برگزاری اجلاسیه است و ۴ پنل علمی نیز در این اجلاس برپا می‌گردد.
وی در در توضیح پنل‌ها و سخنرانیهای علمی اجلاس گفت: بررسی مفهوم همبستگی اسلامی و کاربرد آن در روابط بین‌الملل و نقش سازمان‌های بین‌المللی در توسعه روابط، نقش دموکراسی و حکمروایی خوب در توسعه کشورها، بسترهای لازم برای تعمیق و پیشبرد همکاری بین کشورهای اسلامی و نقش جوانان در مقابله با تروریسم افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی عناوین پنل‌های اجلاس را تشکیل می‌دهند.
وی گفت: جوانان به گفتگو و رایزنی می‌پردازند و با چانه‌زنی بر سر مسایل سیاسی به طور شبیه‌سازی شده با این مسایل آشنا می‌شوند.
دبیر علمی چهارمین اجلاس بین‌المللی کشورهای اسلامی افزود: اطلاع از مباحث و گفتگوهای وزرای خارجه، یافتن راهکارهای خلاقانه برای برون رفت از مسایل، افزایش اعتماد به نفس و تربیت نیروی متخصص در حوزه دیپلماسی و روابط بین‌الملل از دیگر اهداف برگزاری اجلاس یاد شده است تا این جوانان نخبه بتوانند در آینده عهده‌دار پست‌ها و مسوولیت‌های واقعی شوند.
وی با تاکید بر صدور قطعنامه‌ای که بتواند مسایل منطقه را پوشش دهد، ابراز کرد: این قطعنامه به اطلاع وزاری خارجه خواهد رسید.
کشیری دیگر موضوعات مورد بحث در این اجلاسیه و کارگاه‌های آن را مشارکت و یکپارچگی در مبارزه با افراط گرایی خواند و خاطر نشان کرد: طرح مسایل اصلی بین‌المللی در دوران معاصر، همبستگی اسلامی و راهکارهای تقویت آن، فنون مذاکره در اجلاس‌های بین‌المللی و ایجاد گروه‌های شبیه‌سازی سازمان همکاری اسلامی در کشورهای عضو از دیگر موضوعات قابل طرح در اجلاسیه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن