اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

انتقاد از کندی اجرای مصوبات هیئت دولت برای مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 7144

 نشست ستادهای مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام به ریاست معاون سیاسی استاندار روز گذشته در حالی برگزار شدکه انتقاد از کندی اجرای  مصوبات هیئت دولت برای مشهد ۲۰۱۷ از مهم ترین نکات مطرح شده در آن بود.

به گزارش صبح مشهد ، مسئول دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ در این جلسه با ارائه گزارشی از روند فعالیت های انجام شده، گفت: سوم مرداد ماه امسال هیئت دولت مصوبات خوبی با موضوع مشهد ۲۰۱۷ داشت اما یکی از نگرانی های ما اجرای بسیار کند این مصوبات است.

«محمدکاظم دبیری» افزود: به ویژه در حوزه سازمان مدیریت و  بودجه که باید بودجه جداگانه ای برای سال ۹۶ اختصاص یابد و همچنین ۱۰ درصد از اعتبارات دستگاه ها به پروژه ها و برنامه های مشهد۲۰۱۷ اختصاص پیدا کند، نیازمند توجه جدی تر هستیم، البته مکاتبات و جلساتی برگزار شد و دکتر واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در آن جلسات وعده های خوبی دادند که در اجرای آن وعده ها اتفاقی نیفتاد. در این شرایط با این که برنامه های دستگاه ها مشخص شده است و دستور استاندار این بود که دستگاه ها از محل اعتبارات ملی و استانی خود، اعتبارات مشهد ۲۰۱۷ را تعیین تکلیف کنند، این نگرانی وجود دارد که دستگاه ها به این موضوع به خوبی ورود نکنند.
مخالفت اوقاف با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در مشهد
دبیری در ادامه به برخی از برنامه های پیش بینی شده برای این رویداد بین المللی اشاره و اظهار کرد: برنامه های افتتاحیه رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، از ۲۷ تا آخر دی ماه است که ۱۵۰ مهمان خارجی برای شرکت در این افتتاحیه دعوت شده اند و اجرای مطلوب مراسم افتتاحیه هم یکی از دغدغه های ماست. وی برگزاری جشنواره شعر فجر و نیز مسابقات بین المللی دانشجویان کشورهای مسلمان توسط جهاد دانشگاهی را در مشهد، از برنامه های مشهد ۲۰۱۷ بیان کرد و افزود: علاوه بر این پیگیری کردیم تا با توجه به این که مشهد ام القرای جهان اسلام است، مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی در مشهد برگزار شود که با وجود مکاتبات مکرر استاندار با مدیران اوقاف، آن ها با برگزاری این مسابقات در مشهد موافقت نکردند.
«میرزائیان» مدیر دبیرخانه ستاد ۲۰۱۷ در شهرداری مشهد نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های شهرداری بر مردمی شدن جریان مشهد ۲۰۱۷ تاکید کرد. «نسب الحسینی» نیز به عنوان نماینده ستاد امور هماهنگی عمرانی مشهد ۲۰۱۷ با اشاره به افتتاح شاخص ترین پروژه ها در مشهد در سه حوزه زیرساخت ها، معماری و شهرسازی ، هوشمندسازی و حمل و نقل گفت: با مشارکت سازمان های مردم نهاد می توان به مردمی شدن بحث مشهد ۲۰۱۷ کمک کرد. وی مشکلات اعتباری را یکی از نگرانی های ستاد عمرانی مطرح کرد. حجت الاسلام ملکوتی تبار رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی نیز از فعالیت های ستاد بین الملل مشهد ۲۰۱۷ گزارشی ارائه کرد.
تاکید بر نقش مهم سازمان برنامه و بودجه در حل مشکلات اعتباری
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان این که برترین مزیت مشهد آستان قدس رضوی است، تاکید کرد: باید از ظرفیت آستان قدس رضوی در موضوع مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام کمک گرفته شود. «سید سعید سرابی» نقش سازمان مدیریت و بودجه و نهادهای بالادستی دستگاه ها را در پیشبرد هر چه مطلوب تر برنامه های مشهد ۲۰۱۷ بسیار کلیدی بیان کرد.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این نشست با بیان این که مرحله اول برنامه مهم مشهد ۲۰۱۷ که طراحی و برنامه ریزی بوده، به خوبی انجام شده است، گفت: اما در این بین مشکل اعتباری و هماهنگی و اجرای برنامه ها مشکلاتی است که در سر راه وجود دارد و احساس می کنیم حلقه های مفقوده زیادی داریم و زمانی هم نداریم.
دکتر «سید جواد حسینی» با تاکید بر برنامه ریزی برای دیدار با مسئولان عالی رتبه کشور، خواستار برنامه ریزی به منظور برگزاری نشست هایی با رئیس جمهور، معاون اول دولت، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان برای استفاده از راهنمایی ها و همراه کردن مسئولان شد. وی درباره کمبود اعتبار نیز اظهار کرد: دستگاه ها در همان حیطه سازمانی خود با استفاده از اعتباراتی که در اختیار دارند برنامه های مشخص شده را با محوریت مشهد ۲۰۱۷ اجرایی کنند. وی نقش آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و رسانه استانی و ملی را در اجرای برنامه ها و معرفی مشهد ۲۰۱۷ بسیار موثر دانست.
انتقاد معاون استاندار از غیبت فرماندار
وی با انتقاد از غیبت فرماندار در ستاد هماهنگی مشهد پایتخت فرهنگی اسلام گفت: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان بیشترین نقش را در هماهنگ کردن ادارات دارد و باید در این جلسات حاضر باشد. وی تصریح کرد: پیشبرد خوب برنامه مشهد ۲۰۱۷ اولویت کاری من است و برای محقق شدن این موضوع حتی حاضرم دیگر برنامه ها را تعطیل کنم و به این اولویت بپردازم.بخش دوم این نشست به بیان موضوعات مهم معاونت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت که به علت کمبود وقت قرار شد جلسه دیگری با این موضوع با حضور معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار برگزار شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن