دانش و فناوریستون اصلی

مشهد هفته آینده میزبان جونان ۴۲کشور جهان اسلام است

کد خبر : 6975

رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: هفته آینده، مشهد میزبان جوانان ۴۲ کشور اسلامی می شود.به گزارش صبح مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هادی قاسم‌پور با بیان این مطلب اظهار کرد: چهارمین اجلاس بین‌المللی جوانان کشورهای اسلامی هفته آینده از یکم تا هفتم آبان ماه برگزار خواهد شد و مشهد مقدس میزبان ۱۰۰ نفر از جوانان نخبه و دانشجویان برتر از کشورهای حوزه جغرافیایی سازمان همکاری اسلامی و اقلیت مسلمان از کشورهای غیر عضو، اساتید، سیاستمداران، دیپلمات‌ها و متخصصان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر از جوانان نخبه کشورمان نیز در این اجلاس حضور خواهند یافت، افزود: سه دوره قبلی اجلاس بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در شهرهای استانبول، قازان و کوآلالامپور برگزار شده است.
رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد هدف از برگزاری این اجلاسیه را شبیه‌سازی آکادمیک اجلاس وزاری خارجه سازمان همکاری اسلامی عنوان کرد و گفت: همچنین ایجاد فضای زنده برای دانشجویان و مشارکت در شبیه‌سازی سازمان همکاری اسلامی با تفکر خلاق در مورد ایده‌ها و موضوعات مربوط به هویت و تاریخ از جمله اهداف قابل ذکر در برگزاری اجلاسیه است.
قاسم‌پور در ادامه گفت: در طول ۵ روز برگزاری اجلاس، آموزش‌های عالی در زمینه ابزار درک و سایر رویکردهای دانش بنیان در خصوص امور بین‌المللی عصر حاضر و جهان اسلام ارائه می‌گردد.
وی موضوعات مورد بحث در این اجلاسیه و کارگاه‌های آن را مشارکت و یکپارچگی در مبارزه با افراط گرایی خواند و خاطر نشان کرد: همچنین مبارزه با اسلام هراسی و فرقه‌گرایی، طرح مسایل اصلی بین‌المللی در دوران معاصر، همبستگی اسلامی و راهکارهای تقویت آن، فنون مذاکره در اجلاس‌های بین‌المللی و ایجاد گروه‌های شبیه‌سازی سازمان همکاری اسلامی در کشورهای عضو از دیگر موضوعات قابل طرح در اجلاسیه است.
رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد ادامه داد: بررسی نمونه‌ها و مدل‌های موفق مشارکت جوانان شهرها در کشورهای اسلامی، کاشت نهال دوستی برای اتحاد میان کشورهای عضو و نشست عمومی تمامی اعضا برای تصویب قطع‌نامه‌ها و رای‌گیری نیز مورد تاکید و توجه قرار دارد.
نجمه کیشی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن