اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

زائران پیاده دهه آخر صفر مشهد مقدس ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند

کد خبر : 6892

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) با بیان اینکه پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی حضور زائران پیاده دهه آخر صفر شده است، گفت: کاروان‌های پیاده دهه شفاعت تا ۳۰ مهر ماه فرصت دارند ثبت نام کنند.

به گزارش صبح مشهد حسین رضایی  اظهار داشت: همزمان با دهه آخر صفر (دهه شفاعت) و ایام شهادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از زائران پیاده امام مهربانی‌ها میزبانی می‌کند.

وی افزود: مدیران کاروان‌های پیاده رضوی که امسال قصد تشرف به حرم مطهر رضوی را با پای پیاده در این ایام دارند می‌توانند تا ۳۰ مهر ماه نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود به یکی از ۴ آدرس سایت جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) به نشانی‌های www.zaerin8.ir ،www.zaerin8.com ،www.zaeran8.ir و www.zaeran8.com   مراجعه کرده و از خدمات ارائه شده در سه حوزه رفاهی، فرهنگی و درمانی بهره‌مند شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) خطاب به مدیرانی که در ایام دهه شفاعت سال ۹۴ در این طرح ثبت‌نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: مدیرانی که در سال‌ گذشته ثبت نام کردند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و تنها باید گزینه کاروان ۹۵ را برای کاروان خود فعال کنند.

رضایی خطاب به زائران سال اولی، تصریح کرد: به ثبت نام سال اولی توصیه می‌شود که قبل از انجام هرگونه اقدامی راهنمای سایت‌های ثبت نام را مطالعه کنند، در این سایت‌ها امکان پاسخگویی به سؤالات در بخش آموزش توسط واحد فناوری به دو صورت صوتی و نوشتاری پیش بینی شده است؛ همچنین شماره تماس ۰۵۱۳۸۵۵۸۰۱۰ همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعات ۸ تا ۱۴ پاسخگوی متقاضیان است.

وی تأکید کرد: زائران پیاده‌ای که قصد تشرف به حرم مطهر رضوی با پای پیاده را در این ایام دارند باید تا تاریخ ۱۰ آبان ماه به یکی از سایت‌های جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) مراجعه کرده و تعیین کاروان کنند چراکه خدمات در نظر گرفته شده به صورت کاروانی ارائه می‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: برای ۱۱۰ هزار زائری که زودتر در یکی از سایت‌های جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ثبت نام کنند اسکان رایگان به مدت سه روز اختصاص داده می‌شود.

رضایی گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی هر مدیران کاروان نیاز به ارائه یک معرفی نامه در زمان حضور دارد که باید این معرفی‌نامه را از یکی از مجموعه‌های محل سکونت خود (فرمانداری، بخشداری، دهیاری، دفتر امام جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی) دریافت کند.

وی افزود: متقاضیان علاوه بر تکمیل فرم مشخصات فردی، پزشکی و کاروان، باید تصویر مدارک مورد نیاز از جمله عکس، کارت ملی، شناسنامه و معرفی نامه صادر شده توسط یکی از مجموعه‌های ذکر شده را در سایت‌های ثبت نام بارگذاری کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) درباره آمار سال گذشته، گفت: در سال گذشته ۲۶۸ هزار و ۵۲۷ زائر پیاده (۶۰ درصد خانم و ۴۰ درصد آقا) در ایام دهه شفاعت از ۳۱ استان کشور و ۴ کشور عراق، افغانستان، پاکستان و آفریقای جنوبی و از ۶ محور ورودی پای پیاده وارد مشهد الرضا(ع) شدند که این این تعداد ۹۰۰ نفر زائران غیرایرانی بودند و برای امسال نیز افزایش ۲۰ درصدی این آمار پیش بینی شده است.

رضایی در رابطه با بزرگترین کاروان‌هایی که در سال گذشته در این ایام به مشهدالرضا(ع) مشرف شدند، تصریح کرد: بزرگترین کاروان ورودی استانی سال گذشته از نیشابور با ۳ هزار نفر (کاروان ولایت) بود و بزرگترین کاروان خارج از استان نیز از شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی با ۸۰۰ نفر کاروان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بود.

وی تأکید کرد: حدود ۱۵ هزار خدمه (۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم) در ایام دهه آخر صفر از مهمانان ویژه امام رضا(ع) میزبانی می‌کنند

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن