اقتصادیستون اصلی

دولت برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت ندارد/ تکذیب خبر حذف کارت سوخت

کد خبر : 6666
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تکذیب خبر افزایش قیمت سوخت تا پایان امسال گفت: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد به نقل از خراسان، منصور ریاحی خبر ابلاغ حذف کارت سوخت را نیز تکذیب کرد و افزود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به عنوان متولی سوخت رسانی در کشور موضوع افزایش قیمت سوخت را از پایه بی اساس و فضاسازی می داند.
این مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره سخنان اخیر جایگاه داران درباره دستور جمع آوری کارت سوخت بنزین تا ١٠ روز آینده، اظهار کرد: موضوع ذکر شده صحت ندارد و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به هیچ جایگاهی، دستوری مبنی بر جمع آوری کارت سوخت نداده است.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، هنوز مصوبه ای از سوی دولت برای حذف کارت سوخت بنزین ابلاغ نشده است.ریاحی ادامه داد: کارت های سوخت بنزین تا زمان ابلاغ مصوبه از سوی دولت، اعتبار دارند.
ادعای جایگاه داران مبنی بر افزایش قطعی قیمت بنزین تا پایان امسال 
گفتنی است روز گذشته بیژن حاج محمدرضا رئیس سندیکای جایگاه داران سوخت کشور در نشست با اصحاب رسانه مدعی شده بود که تا پایان مهرماه باید کارت ها ی سوخت حذف شود.
وی همچنین مدعی شده که قیمت بنزین تا پیش از سال آینده به هر لیتر ۱۲۰۰ تومان، گازوئیل به ۵۰۰ تومان و بنزین سوپر به ۱۵۰۰ تومان می رسد.
حاج محمدرضا افزایش قیمت سوخت را قطعی دانسته و گفته است: بر اساس قانون بودجه سال ۹۵، دولت تا پایان سال، باید قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) را افزایش دهد.
تفسیر اشتباه رسانه ها از اظهارات نوبخت درباره کارت سوخت
گفتنی است هفته گذشته خبرگزاری ها با استناد به اظهارات سخنگوی دولت خبر از ابلاغ حذف کارت سوخت دادند. این در حالی است که نوبخت روز سه شنبه فقط گفته بود: بر اساس آن‌که موضوع حذف کارت سوخت بنزین در اصلاحیه بودجه ٩۵ یادشده است، در صورت ابلاغ از سوی دولت، اجرای آن به عهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است.
بر این اساس موضوع حذف کارت سوخت نیز هنوز قطعی نیست. مجلس نهم در قانون بودجه امسال دولت را مکلف به حفظ کارت سوخت کرده بود که در جریان تصویب اصلاحیه این قانون در مجلس دهم این الزام حذف شد. لذا دولت مخیر به حفظ یا حذف کارت سوخت نیست و باید در این رابطه تصمیم گیری کند.
گفتنی است خبرگزاری شانا وابسته به وزارت نفت نیز خبر خود درباره اظهارات نوبخت را که با تیتر “کارت سوخت حذف شد” تنظیم شده بود بعد از ساعاتی اصلاح کرد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن