اجتماعیستون اصلی

آسیب های اجتماعی در وضعیت هشدار است/ جمعیت زنان درگیر اعتیاد ۲برابر شده

کد خبر : 6692

مشاور وزیر و معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: وضعیت کلی کشور در آسیب‌های اجتماعی را نگران‌کننده نمی‌دانیم اما نرخ رشد برخی آسیب‌ها مانند اعتیاد، طلاق و خودکشی نگران‌کننده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، رضا محبوبی در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با چیستی آسیب‌های اجتماعی زیاد صحبت کرده‌ایم اما شاید کمتر به این پرداخته‌ایم که سبب وضعیت موجود جامعه در بحث آسیب‌های اجتماعی چیست و این نپرداختن برایمان مسئله‌ساز شده است.

وی افزود: وضعیت کلی کشور در آسیب‌های اجتماعی را نگران‌کننده نمی‌دانیم اما نرخ رشد برخی آسیب‌ها مانند اعتیاد، طلاق و خودکشی نگران‌کننده است.

محبوبی تصریح کرد: از سال ۹۰ تا ۹۴ جمعیت زنان درگیر در مسئله اعتیاد با وجود اینکه کمتر از ۵درصد جمعیت معتادان کشور را به خود اختصاص داده‌اند، دو برابر شده و متأسفانه محرومیت‌هایی که برای دختران در نظر می‌گیریم اثر خود را در این مسائل نشان می‌دهد.

وی پدیده‌های اجتماعی را در سه سطح تحلیل کرد و افزود: اولین سطحی که باید مورد توجه قرار گیرد سطح کلان است که شاید به‌طور مستقیم با آسیب‌های اجتماعی ارتباط نداشته باشد، اما اقدامات کلان نظام به‌روی آنها تأثیرگذار است.

مشاور وزیر و معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور عنوان کرد: سیاست نیز به‌روی وضعیت اجتماعی کشور تأثیرگذار است، به‌عنوان مثال مسئله‌ای به‌نام FATF به وجود می‌آید و عده‌ای بی‌مهابا به‌دلیل اینکه تریبون در دستشان است و چون می‌خواهند یک نوع تسویه حساب سیاسی و قدرت‌نمایی سیاسی داشته باشند، بالای منبر از این قدرت حداکثر استفاده سیاسی را می‌کنند و آنچه به جامعه القا می‌شود ناامیدی، یأس مفرط و بی‌اعتمادی است.

وی بیان کرد: هفته آینده در شب تاسوعا مسابقه فوتبال داریم و ببینید برخی رسانه‌ها چگونه با آن برخورد می‌کنند، این مسائل نه به‌عنوان سیاست کلان کشور بلکه به‌عنوان مصداق در وضعیت اجتماعی کشور تأثیرگذار هستند.

محبوبی با اشاره به اینکه باید ارزش‌های نهادینه شده در کشور حفظ شود، گفت: اگر ارزش‌های نهادینه شده در طول سال‌ها را قبول نداریم؛ باید سال‌ها در دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها به‌روی این مسائل بحث و بررسی شود و یک بازنگری کنیم. باید به‌روی این مسائل تحلیل و نقد کرد که چه اشتباهی داشته‌ایم. عملکرد خود ما بوده که این وضعیت به وجود آمده  پس همان اول باید بپذیریم که جزء مهم‌ترین افرادی هستیم که باید پاسخگو باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن