دانش و فناوریستون اصلی

نمایشگاه «مهر درخشان» گامی فرهنگی با پیوست اقتصادی بود/ گردش مالی ۵ میلیارد تومانی در طول ۵۵ روز

کد خبر : 6658

دبیر جبهه فکری، فرهنگی انقلاب در مشهد بابیان اینکه نمایشگاه مهر درخشان گامی فرهنگی با پیوستی اقتصادی بود، از بازدید ۵۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در طول ۵۵ روز و گردش مالی ۵ میلیارد تومانی آن خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فارس، سید وحید موسویان شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه «مهر درخشان» با عنوان اقتصاد و فرهنگ؛ اقدام و عمل در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی بابیان اینکه این نمایشگاه نخستین تجربه فرهنگی، اقتصادی بود که در طول ۵۰ روزبه ثمر نشست، اظهار داشت: نمایشگاه مهر درخشان گامی فرهنگی با پیوست اقتصادی متناسب با سبد خانوار ایرانی بود که در مساحتی بالغ‌بر ۸ هزار مترمربع و بیش از ۷۰ غرفه برگزار شد.

وی به بخش‌های مختلف این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد غرفه‌های این نمایشگاه در اختیار تولیدکنندگان مشهدی و ۷۰ درصد غرفه‌ها در اختیار تولیدکنندگانی از استان‌های تهران، قم، اصفهان و کرمانشاه بود.

دبیر جبهه فکری، فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد به بیان مزیت‌های نمایشگاه مهر درخشان پرداخت و افزود: مهم‌ترین مزیت این نمایشگاه برگزاری طولانی‌مدت آن در بیش از ۵۵ روز بود که تا روز آخر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

موسویان بابیان اینکه بیش از نیم میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند و گردش مالی نمایشگاه بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: تشکل‌های فرهنگی انقلابی محور این نمایشگاه بودند که توانستند با همکاری طولانی در مدت‌زمان طولانی محصولاتی متنوع به مخاطبان عرضه کنند.

وی به نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه اشاره کرد و گفت: غالب بازدیدکنندگان نگاهشان به کالای ایرانی تغییر کرده بود و این نمایشگاه مظهر شعار «ما می‌توانیم» است.

دبیر جبهه فکری، فرهنگی انقلاب در مشهد با تشکر از شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و نیز آستان قدس رضوی که همکاری تام و تمامی در برگزاری نمایشگاه انجام داد، افزود: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی نشان می‌دهد در فضای جنگ نرم پیچیده امروز نماد رویش‌های فرهنگی انقلاب است که ریزش‌ها در این حوزه را جبران می‌کند.

موسویان تأکید کرد: تولیدات عرضه‌شده در این نمایشگاه همگی قابل‌اعتنا و قابل‌ رقابت در بازار اقتصادی هستند که صرفاً از ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت جبهه فرهنگی استفاده کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن