اجتماعیستون اصلی

همایش شیرخوارگان حسینی در ۴هزار نقطه‌ ایران و جهان

کد خبر : 6629

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به این مطلب که چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: این همایش امسال در بیش از ۴ هزار نقطه از ایران و ۴۱ کشور برگزار می‌شود.به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، داود منافی‌پور در نشست خبری چهاردهمین همایش مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع ) که در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه در اولین جمعه ماه محرم همزمان با ۱۶ مهرماه با حضور مادران و شیرخوارگان آنها، چهاردهمین همایش شیرخوارگان برگزار می‌شود اظهار کرد: حضور شیرخوارگان حسینی در این محفل یکی از ویژگی‌های برجسته آن است. شاید برخی برای برگزاری این همایش سوالی داشته باشند که پاسخ آنها را در چهار کلمه می‌توان داد: نذر نیازی بود و خود مردم آمدند. این قضیه از سال ۸۲ آغاز شد.

وی ادامه داد:‌ در سال اول این مراسم در ۸ شهر و کشورهای عراق و بحرین برگزار شد و در دومین سالش به ۵۴ جلسه رسید و در سال سوم در  ۲۱۳ شهر و امسال در بیش از ۴ هزار نقطه از ایران و ۴۱ کشور این مراسم برگزار می‌شود، از جمله کشورهایی که این مراسم در آنها برگزار می‌شود ۱۴ ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و … است. همچنین در کشورهای  هند، انگلیس، اندونزی، آلمان، سنگاپور، سوریه، آذربایجان، کشمیر، بنگلادش، مالزی، تایلند، سوئد، بلژیک، مکزیک، کلمبیا، ونزوئلا، آمریکا جنوبی، پاکستان، عراق، ترکیه، تاجیکستان، قطر، عمان، روسیه نیز این مراسم برگزار می‌شود و در ایران بیش از ۳۵۰۰ جلسه، عراق ۱۰۰ جلسه، ترکیه ۳۵ جلسه، بحرین ۱۵ جلسه، قطر ۱۰ جلسه، عمان ۱۰ جلسه، عربستان ۲۵ جلسه، افغانستان ۳۵ جلسه برگزار می‌شود. این مراسم به وقت محلی ۹ صبح در سراسر مکان‌هایی که تعیین شده است برگزار می‌شود.

دبیر چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی گفت: ما در این برنامه به دنبال تعظیم شعائر و واقعه‌گویی شهادت حضرت علی اصغر(ع) هستیم و مادران در این مراسم با نذرنامه خوانی فرزندان خود را نذر یاری امام زمام (عج) می‌کنند. لباس این مراسم از ایران به برخی از کشورها ارسال شده و در برخی از کشورها نیز کارگاه دوخت لباس راه‌اندازی شده است. برای توزیع لباس‌های این مراسم مجمع جهانی اهل بیت (ع) جامعه مصطفی العالیمه مشارکت‌های بسیار با ما داشتند.

منافی پور یادآور شد: حدود ۷۰ کارگاه دوخت لباس در ۳۲ استان کار دوخت لباس را انجام می‌دهند و این لباس‌ها رایگان در مراسم پخش می‌شود. هیچ مجموعه دولتی با این همایش در ارتباط نیست و کاری کاملا مردمی است. در ابتدا این مراسم فقط با نذر کار خود را شروع کرد، اما بعد از ۱۴ سال می‌بینیم این حرکت سبب آماده‌سازی و زمینه‌سازی ظهور منجی آخر زمان(عج) شده است. دلیل آن هم این است که صدای بنگاه‌های خبری خارج از کشور که همگی به صهیونیست‌ها وابسته هستند درآمده و می‌خواهند این حرکت را حکومتی جلوه داده و به آن رنگ سیاسی بدهند. در حالیکه این حرکت هیچ ربطی به حکومت ندارد. در سال‌های گذشته بی‌بی‌سی تیترهایی در این‌باره زد که این حرکت کاملا سیاسی است و در برخی دانشگاهای دنیا علیه این قضیه قلم‌فرسایی کردند. صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ۱۱۴ قسمت فیلم کوتاه تهیه کردند که علیه جریان اباعبدالله (ع) است که نقطه عطف آن همین همایش شیرخوارگان حسینی (ع) است که به مادران می‌گویند چرا در این مراسم شرکت می‌کنید؟ این حرکت آنها سیاسی است.

وی  ادامه داد:‌ ما در این مراسم می‌خواهیم مادران را به سمت زمینه‌سازی ظهور حرکت بدهیم و به دنبال رساندن پیام انقلاب و منجی آخر زمان (عج) به کل جهان هستیم. برگزاری این مراسم می‌تواند پیام عاشورا را از طریق کوچکترین سرباز امام حسین(ع) انتقال بدهد. شعار ما هم همان شعار معروف “بای ذنب قتلت” است که به چه جرمی حضرت علی اصغر(ع) کشته شده است. سال گذشته ۸ میلیون مادر به همراه فرزندان‌شان در این مراسم شرکت کردند و پیش‌بینی ما این است امسال بیش از ۱۰ میلیون مادر در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی گفت: ما برای اینکه بتوانیم این مراسم را به جهان معرفی کنیم، یک ارتباط قلبی با رهبران شیعیان کشورهای مختلف برقرار کردیم که فرآیند این حرکت را برای آنها توضیح بدهیم و خود آنها با شنیدن حرف‌های ما راغب به این کار شدند که این مراسم به صورت گسترده در کشورشان برگزار شود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن