اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

اسماعیل آباد صاحب کلانتری شد

کد خبر : 6603

پس از آنکه وعده اتمام ساخت و افتتاح کلانتری در منطقه اسماعیل آباد تا پایان سال ۹۴ و تا پایان نیمه اول امسال به دلیل مشکلات مالی عملی نشد، سومین وعده فرمانده انتظامی مشهد برای افتتاح این کلانتری در هفته ناجا محقق شد و کلانتری ۳۰ سپاد روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  ایسنا، سرهنگ «محمد بوستانی» فرمانده انتظامی مشهد در این مراسم گفت: کلانتری ۳۰ سپاد با اعتباری به ارزش پنج میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل موقعیت ویژه مشهد، مردم و مسئولان از متولیان این شهر انتظارات خاصی دارند، اظهار کرد: بارها از سوی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر موضوع حاشیه‌نشینی در مشهد تاکید شده بود و مسئولان زیادی از این مناطق بازدید کردند.

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: سه کلانتری این مناطق با همکاری شهرداری راه‌اندازی شده و یک کلانتری دیگر تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه برای ساخت این کلانتری با مشکلات مالی مواجه بودیم، عنوان کرد: به دلیل اهمیت ویژه این کلانتری، فرماندهی انتظامی استان به رغم تخصیص نیافتن اعتبار لازم از سایر منابع این اعتبار را تهیه کردند تا در هفته ناجا و با توجه به تضمینی که به مردم داده بودیم، این کلانتری افتتاح شود.

احساس امنیت ۹۳ درصدی در مردم استان
سرهنگ «حسین بیدمشکی» جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال اقدام و عمل، باید بدانیم شعار دادن، برنامه نوشتن و همایش گذاشتن نمی تواند مشکلات مردم را برطرف کند، بلکه باید کار را به صورت میدانی و فیزیکی انجام داد و ساماندهی کرد.

وی افزود: بعد از اعلام دغدغه رهبر معظم انقلاب در مورد حاشیه شهرها و به ویژه حاشیه شهر مشهد، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مشهد حاضر شد و به دنبال آن شناسایی نقاط جرم خیز در دستور کار قرار گرفت که یکی از این نقاط همین منطقه اسماعیل آباد بود.

بیدمشکی اضافه کرد: با پیشرفت های خوبی که در سال های اخیر اتفاق افتاده است، شاهد احساس امنیت ۹۳ درصدی در میان مردم استان هستیم و از این لحاظ خراسان رضوی در صدر جدول امنیت قرار دارد.
دغدغه مهم امنیت در کشور
«حیدر خوش نیت» معاون سیاسی فرماندار مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه در سایه امنیت است که می توان به توسعه رسید، اظهار کرد: دغدغه مهم و اصلی دولت در شرایط فعلی کشور حفظ امنیت است و امنیت داخلی نیز باید با کمک نیروی انتظامی تأمین شود.

«مجید پیراسته» مدیرحوزه شهرداری مشهد با بیان اینکه دو نهاد نیروی انتظامی و شهرداری بیشترین نقش را در زندگی مردم ایفا می کنند، اظهار کرد: در دوره اخیر تعامل با نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در دستور کار قرار گرفته که حاصل این تعامل رخت بر بستن بسیاری از نازیبایی ها از حاشیه شهر مشهد است، ضمن اینکه با تعامل با بسیج و سپاه قرار است تا سقف ۷۰ سوله ورزشی و پایگاه بسیج در حاشیه شهر ساخته شود.

وی بیان کرد: هم اکنون موضوع حاشیه شهر مشهد از موضوعی که سال ها مورد غفلت قرار گرفته بود به موضوعی ملی تبدیل شده است. کلانتری ۳۰ سپاد در زمینی به مساحت ۲ هزار متر به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان و هزینه عمرانی یک میلیارد تومان ایجاد شده است.

گفتنی است افتتاح رسمی این کلانتری توسط پدر شهید اقبالی از ساکنان منطقه اسماعیل آباد صورت گرفت و در پایان این مراسم سرگرد «زمینی» به عنوان فرمانده کلانتری سپاد انتخاب شد. زمین این کلانتری توسط شهرداری مشهد و هزینه ساخت نیز بطور مشترک توسط شهرداری، نیروی انتظامی و منطقه گردشگری سپاد تأمین شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن