اسلاید شودانش و فناوریستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی «رویش» همزمان با آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷ در مشهد/

کد خبر : 6509
رئیس حوزه هنری استان از برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی «رویش» همزمان با آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷ در مشهد خبرداد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، «سیدجواد رفائی» صبح دیروز در نشست خبری این جشنواره اظهار کرد: آنچه باعث موفقیت جشنواره «رویش» شده، اتصال آن به امام رضا(ع) بوده است، شاید جشنواره‌های بسیاری در شهرها و کشورهای دیگر برگزار شود اما هیچ یک به جشنواره «رویش» نمی‌رسد چرا که این جشنواره در مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم تا جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» پایگاه رشد معنوی هنرمندان و فیلم‌سازان در کشور شود.

مهلت ارسال آثار تا ۲۰ آبان
رفائی با اشاره به اینکه در ۹ دوره گذشته ۹ هزار و پانصد اثر به جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» رسیده است، افزود: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا ۲۰ آبان است و تا ۲۰ آذرماه آثاری را که برتر است به هیئت داوری ارسال می‌کنیم تا دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی «رویش» از ۲۷ تا ۳۰ دی‌ماه همزمان با آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷ در مشهد برگزار شود.

وی درباره آمار آثار رسیده به جشنواره، گفت: کل فیلم‌های رسیده به جشنواره ۲۱۱ اثر شامل ۷۷ فیلم داستانی، ۶۰ فیلم مستند، ۲۸ فیلم پویانمایی و ۴۶ فیلم جوانه‌هاست.

رفائی افزود: در سال آینده و همزمان با معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی، فراخوانی  برای سازندگان فیلم کوتاه در نقاط مختلف جهان ارسال خواهد شد تا بتوانیم همکاری‌ها و تعاملاتی دو سویه با فیلم‌سازان و هنرمندان فیلم‌های کوتاه دینی داشته باشیم و جشنواره ای در شأن رویداد بین المللی مشهد ۲۰۱۷ برگزار کنیم.
کارگاه تخصصی
وی برگزاری کارگاه‌های تخصصی را یکی از بخش‌های جنبی دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش » دانست و افزود: این بخش به تحلیل آثار کوتاه و بلند سه دهه‌ گذشته سینمای ایران اختصاص دارد که به بررسی موضوعات دینی در قالب و ساختار می‌پردازد. این نشست‌های تخصصی با تامل در رویکردها و نسبت دین و سینما با حضور فیلم‌سازان و کارشناسان، فرهیختگان و صاحب‌نظران برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره «رویش» در مشهد را یکی دیگر از ویژگی‌های جشنواره «رویش» دانست و ادامه داد: ایجاد باشگاه «رویش» و قرار دادن فیلم‌سازان در فضای مجازی کنار هم از دیگر ویژگی های این جشنواره محسوب می‌شود.

رفائی از مشارکت دفاتر انجمن سینمای کل کشور، سازمان صدا و سیما، وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌ هنری و سازمان سینمایی سوره در دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» خبر داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن