اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد۲۰۱۷ فرصت برگشت به هویت منسجم جهان اسلام

کد خبر : 6485

مشاورعالی شهردار مشهد گفت: پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد۲۰۱۷ فرصتی است برای برگشت به هویت منسجم جهان اسلام و مشهد می تواند در این خصوص مرکز تعاملات جهان اسلام باشد.

به گزارش صبح مشهد، علی اصغر عنابستانی در دیدار با جمعی از بانوان فعال رسانه ای از کشورهای لبنان و سوریه با اشاره به سابقه برگزاری رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سالهای گذشته اظهارکرد: مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و تلاش ما بر این است تا در این سال مشهدالرضا همه شاخص هایی که در خور شان مضجع منوررضوی را دارا باشد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد وحدت در جهان اسلام بیان کرد: حب اهل بیت در قلوب تمام مسلمین وجود دارد و این علاقه می تواند نقطه وحدت جهان اسلام باشد و رویداد مشهد ۲۰۱۷ میتواند فرصتی مناسب برای شروع این حرکت باشد.

مشاورعالی و جانشین شهردار در ستاد مشهدالرضا۲۰۱۷ شهردار مشهد تصریح کرد: مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برگشت به هویت منسجم جهان اسلام است ودر این بین مشهدالرضا با دارا بودن زیرساخت های لازم هم از حیث امنیتی و هم از لحاظ موقعیت جغرافیایی وسایر مولفه ها؛ می تواند مرکز تعاملات بین المللی را در جهان اسلام ایفا کند.

وی بااشاره به برخی اقدامات پیش بینی شده برای ۲۰۱۷ یادآور کرد: برگزاری همایش بین المللی جوانان کشورهای اسلامی، اجلاسیه شهرداران کشو های اسلامی، همایش اندیشمندان جهان اسلام، اجلاس جهانی جامعه ایمن، مسابقات بین المللی قرآن کریم داشنجویان کشورهای اسلامی و اجلاس بین المللی برنامه ریزی شهر اسلامی از جمله برنامه های است که توسط شهرداری مشهد برای ۲۰۱۷ تدارک دیده شده است.

عنابستانی در پاسخ به سوال خبرنگار المنار مبنی بر اقدامات اجرایی شاخص شهری برای استقبال از رویداد مشهد۲۰۱۷ گفت: اموزش زبان عربی وانگلیسی به تاکسیرانان، ۳ زبانه کردن تابلوهای راهنما، نورپردازی وفضاسازی خیابان های منتهی به حرم مطهر، اجرای طرح ویژه ترافیک در هسته مرکزی شهر، افتتاح خط ۲قطار شهری از جمله پروژه های اجرایی برای سال ۲۰۱۷ است.

وی ادامه داد: تشرف پیاده به حرم امام هشتم یکی از علاقه مندی های زائرین است که در این راستا ایجاد باغ راه زیارت را از ورودی شهر تا حرم مطهر در دستور کار قرار داده ایم.
عرب عامل تضعیف تعاملات رسانه های جهان اسلام

مشاور عالی شهردار مشهد تلاش امپراطوری رسانه ای غرب را عامل تضعیف تعاملات رسانه های جهان اسلام دانسته و اظهار کرد: وظیفه ماست تا سعی نمائیم با افزایش تعامل و حفظ ارتباطات فی مابین و تبادل مستمر اطلاعات نسبت به معرفی کشورهای اسلامی به مسلمانان جهان اقدام و با اطلاع رسانی گسترده تبلیغات منفی علیه کشورهای جهان اسلام را خنثی نماییم.

جایگاه ممتاز بانوان در مشهد

فاطمه رحمانی، مشاور شهردار مشهد در امور بانوان نیز در این نشست گفت: اسلام همواره نگاه ویژه ای به بانوان داشته و حفظ کرامت زنان یکی از شاخص های این دین می باشد.

وی با اشاره به جایگاه بانوان در ایران افزود: ایران اسلامی تلاش کرده تا همه بسترهای لازم برای شکوفایی استعدادها وتوانمندی های بانوان فراهم نماید و در مشهد مقدس نیز همانند دیگر شهرهای کشور زنان از جایگاهی همانند مردان برخوردارند.

رحمانی تصریح کرد: شهرداری مشهد با عنایت به لزوم ارایه خدمات ویژه زنان امکانات و فضاهایی را همانند پارک های بانوان ، فرهنگ سراهای تخصصی و مراکز ورزشی اختصاصی برای بانوان مشهدی ایجاد کرده است.

مشاور شهردار مشهد در اموربانوان درپاسخ به سوالی خبرنگار سوری درخصوص علل موفقیت ایران در دوران تحریم یادآور شد: ایران پیشرفت های خود را مرهون انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است که باعث شد ما بااتکا به ظرفیت های داخلی بتوانیم روی پای خود بایستیم.

رحمانی در پاسخ به خبرنگار المیادین تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب وجود امنیت در کشور است که این امنیت در مشهد نیز در سطح بالایی وجود دارد و به عنوان مثال بانوان در این هر ساعت از شبانه روز بدون ترس و نگرانی و در کمال امنیت میتوانند در شهر حضوریافته و به حرم مطهر مشرف شوند.

فعالین رسانه ای لبنان وسوریه حاضر در این نشست نیز امادگی خودرا به منظور افزایش تعاملات رسانه ای با مشهد اعلام کرده و ضمن اعلام رضایت از این سفر، از میزبانی شایسته شهرداری مشهد تشکر کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن