اجتماعیستون اصلی

خدمات دوره اخیر شهرداری از تمام دوره ها برتر است

کد خبر : 6460
شهردار مشهد در مراسم بهره برداری از  ۲۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گفت: نه تنها از برنامه های خود عقب تر نیستیم بلکه به عنوان مناظره اعلام می کنم نسبت به گذشته، در تمام برنامه ها و در حوزه های مختلف سبقت گرفته ایم و طی دوره اخیر خدماتی که توسط شهرداری ارائه می شود، از تمام دوره ها برتر و در برخی سرفصل ها می توان گفت چندین برابر ادوار گذشته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، «سیدصولت مرتضوی» با بیان این مطلب در آیین بهره برداری از چهاردهمین پایگاه چند منظوره مدیریت بحران مشهد و افتتاح همزمان ۲۰ پروژه شهری در منطقه ۱۲ با اشاره به اهمیت امنیت گفت: در مراسم امروز ۲۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این منطقه به بهره برداری می رسد، ضمن اینکه تا پایان سال نیز شاهد افتتاح چند پروژه دیگر در این منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  در تمام طول سال شاهد بهره برداری از پروژه ها و افتتاحیه ها خواهیم بود،  ادامه داد: همه این هدف گذاری ها در حالی انجام می شود که بر فضای کشور و مشهد رکود حاکم است، با این حال مدیریت شهری خردمندانه از این رکود عبور کرده است و نه تنها از برنامه های خود عقب تر نیستیم بلکه به عنوان مناظره اعلام می کنم نسبت به گذشته، در تمام برنامه ها و در حوزه های مختلف سبقت گرفته ایم.

شهردار مشهد گفت: طی دوره اخیر خدماتی که توسط شهرداری به شهر ارائه می شود، از تمام دوره ها برتر و در برخی سرفصل ها می توان گفت چندین برابر ادوار گذشته است.

وی گفت:اقدامات انجام شده، قابل مقایسه با گذشته نیست، ضمن اینکه در حوزه فضای سبز نیز تا پایان سال سرانه هر شهروند مشهدی به ۱۴ متر خواهد رسید و همه کسانی که از مشهد بازدید داشته اند به این نکته معترف بوده اند که در حوزه توسعه فضای سبز و جمع آوری پسماند و زباله، مشهد گل سرسبد کشور است.

شهردار مشهد با بیان اینکه عدالت در خدمات رسانی را همزمان با توسعه خدمات رسانی مد نظر قرار دادیم، افزود: طی سه سال اخیر حاشیه شهر را به متن تبدیل کرده ایم و برای سازندگی در شهر نیز هیچ وقت از تحریم و کمبود درآمد ناله نکرده ایم و با صرفه جویی هایی که انجام شد نه یک نفر تعدیل نیرو داشته ایم و نه حتی یک پیمانکار وجود دارد که صورت وضعیتش با تأخیر پرداخت شده باشد.

وی با بیان اینکه امروز مدیریت شهری کارنامه بسیار درخشانی در تمام زمینه ها داشته است، عنوان کرد: از همه صاحبنظران، اهل قلم و اصحاب رسانه می خواهم حرف های من را به بوته نقد بگذارند.

وی گفت: البته ما فقط در یک جبهه حرکت نکرده ایم و در احداث و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی نیز اقدامات فراوانی انجام شده است، بنابراین اگر دولت و مجلس به مدیریت واحد شهری توجه بیشتری داشته باشند و سایر امور نیز در اختیار شهرداری قرار گیرد، بر همه مشکلات فائق می آییم. «حسنعلی رجب زاده» شهردار منطقه ۱۲ نیز در این مراسم افزود: در دو سال گذشته ۲۰ پروژه عمرانی، فضای سبز، بهبود حمل و نقل و فرهنگی در منطقه ۱۲ اجرا شد و در اختیار مردم قرار گرفت که در رأس این پروژه ها سوله بحران است.وی با بیان اینکه در نزدیکی این سوله یک پارک با هزینه ۳۲۵ میلیون تومان احداث شده است، ادامه داد: سوله بحران منطقه ۱۲ که از مجهزترین سوله های بحران مشهد است، با هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده و ۸۵ میلیون تومان نیز برای کفپوش، نصب تور و وسایل ورزشی در آن هزینه شده است.وی گفت: فضای مجاور این سوله نیز دو منظوره است، به گونه ای که طبقه پایین در اختیار اورژانس، هلال احمر و نهادهای امداد رسان قرار گرفته است و از طبقه بالا نیز برای کلاس های آموزشی و فضای اداری استفاده می شود.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به کمبود سرانه ورزشی در این منطقه بیان کرد: در منطقه ۱۲، ناحیه منفصل توس از مناطق محروم است و امیدواریم زمینه برای ساخت سالن های ورزشی در این منطقه طی سال های پیش رو فراهم شود.

وی اظهار کرد: از نظر فضاهای مذهبی این منطقه دچار کمبود و محرومیت است، به همین دلیل ۸۰۰ میلیون تومان برای ۸ مسجد این منطقه اعتبار اختصاص داده شده که یکی از این مساجد به بهره برداری رسیده و ۷ مسجد دیگر نیز در مرحله سفت کاری است.

«محمود هراتی» عضو شورای شهر مشهد افزود: به عنوان یک مهندس عمران می گویم طی یک دهه گذشته تلاش های زیادی برای راه اندازی پدافند غیر عامل انجام شده که این تلاش ها در خور تقدیر است.

«امیر عزیزی» مدیر ساماندهی بحران های شهری شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه سوله منطقه سجادیه چهاردهمین سوله بحران شهر مشهد است، افزود: از سال ۸۵ تا ۹۲، هفت سوله بحران در مشهد ساخته شد اما در طی سه سال اخیر به همین میزان سوله های بحران در مشهد ایجاد شده که سه مورد از این سوله ها در حاشیه شهر احداث شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن