اجتماعیستون اصلی

۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اقامت در تابستان امسال به ثبت رسیده است

کد خبر : 6472

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اقامت در تابستان امسال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، حسین زارع‌صفت ‌در ستاد خدمات سفر استان خراسان‌رضوی بیان کرد: در تابستان امسال بیش از ۸۵ درصد زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و وسایل نقلیه شخصی، ۷ درصد از طریق راه‌آهن و ۸درصد از طریق ناوگان هوایی به استان خراسان‌رضوی سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۴درصد افزایش ورود زائران به خراسان‌رضوی را داشتیم افزود: یکی از پرترددترین جاده‌های استان در تابستان امسال جاده مشهد به چناران و مشهد به شاندیز بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی عنوان کرد: در تابستان امسال شاهد سه مقطع زمانی سفر بودیم؛ تعطیلات عید فطر، دهه کرامت و نیمه دوم شهریورماه که سبب افزایش زائر به استان و مشهد شد و در مجموع ۸میلیون مسافر در تابستان به خراسان‌رضوی سفر کردند.

زارع‌صفت بیان کرد: در تعطیلات عید فطر ۸۵۰ هزار نفر و در دهه کرامت ۲میلیون نفر وارد خراسان‌رضوی شدند به طوریکه میزان اقامت زائر و مسافر در اماکن اقامتی استان ۱۹ درصد افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال ۲۰۰ هزار تخت برای هر شب اسکان زائران در نظر گرفته شده بود افزود: ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اقامت در تابستان امسال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان ۷۵ درصد است که بیشترین میزان اقامت در هتل‌ها ۲۰درصد، میهمانپذیرها ۱۷درصد، هتل آپارتمان‌ها ۱۶درصد و در مدارس ۱۵درصدبوده است.

زارع صفت اظهار داشت: ۲ هزار و ۹۷۳ مورد بازدید توسط بازرسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، اتحادیه‌های اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده که بر این اساس ۲ هزار و ۸۰۰ منزل شخصی و استیجاری با ابلاغ دادستان مورد بازدید و برخورد قانونی قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن