اسلاید شواقتصادیستون اصلی

حذف یارانه خانوار با درآمد سالانه ۳۵ میلیونی کلید خورد

کد خبر : 6410

دولت در آیین نامه اجرایی در مورد حذف یارانه ثروتمندان نیز وزارت کار موظف به شناسایی و حذف یارانه خانوار با درآمد سالانه بیش از ۳۵ میلیون تومان شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، آیین نامه اجرایی تبصره ١۴ قانون بودجه سال ٩۵ کل کشور برای اجرا ابلاغ شد. این تبصره مربوط به بحث هدفمندی یارانه هاست. دولت در آیین نامه اجرایی مذکور عمدتا به نحوه تامین منابع هدفمندی پرداخته و سهم وزارتخانه های مختلف در تامین منابع را تشریح کرده است. در مورد حذف یارانه ثروتمندان نیز وزارت کار موظف به شناسایی و حذف یارانه خانوار با درآمد سالانه بیش از ۳۵ میلیون تومان شده است.طبق ماده ۴ این آیین نامه دولت می تواند تا مبلغ ۴۲ هزار میلیارد تومان به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی اختصاص دهد. در همین راستا میزان تکلیف نهادهای مختلف برای تامین منابع یارانه مشخص شده است. نهادهای متولی فروش نفت، گاز ، آب  و برق موظفند از محل افزایش قیمتهای حامل ها – که قبلا در اثر هدفمندی رخ داده- منابعی را تجهیز و به حساب خزانه واریز کنند. جدول زیر جزئیات تکلیف هر دستگاه را نشان می دهد. مبالغ زیر به صورت علی الحساب بوده و ممکن است در طول سال بیش از این مقادیر از دستگاه ها دریافت شو

برنامه دولت برای حذف ثروتمندان چیست؟
گفتنی است دولت طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه سال جاری موظف شد یارانه نقدی خانوارهایی که سرپرست آنها دارای درآمد سالانه حداقل ۳۵ میلیون تومان باشد را حذف کند. همچنین بر اساس قانون بودجه، ایرانیان مقیم خارج از کشور و ۳ دهک درآمدی بالای کشور از شمول دریافت یارانه نقدی حذف می شوند.در این رابطه و در آیین نامه مذکور، وزارت کار مکلف شده است خانوارهای مشمول حذف یارانه نقدی را شناسایی و نسبت به اعلام حذف یارانه نقدی به این افراد اقدام کند. این اشخاص ظرف یک ماه می‌توانند نسبت به موضوع حذف از شمول دریافت یارانه اعتراض کرده  و اطلاعات و مستندات لازم را به وزارتخانه یادشده ارایه کنند؛  که در غیر این صورت از دامنه مشمولان دریافت یارانه نقدی خارج می‌شوند.البته در این آیین نامه تصریح شده است که رقم ۳۵ میلیون تومان مربوط به خانوارهای ۴ نفره است و برای خانوار با جمعیت بیشتر این رقم به تناسب افزایش می یابد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن