اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای وحدت اسلامی/ معرفی مشهد به عنوان برند گردشگری حلال

کد خبر : 6341

مشاور عالی شهردار مشهد با بیان اینکه مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای وحدت اسلامی حول محور امام رضا (ع) است، گفت: مشهد می‌تواند تبدیل به برندی در گردشگری حلال در جهان اسلام شود.به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی‌اصغر عنابستانی شب گذشته در اولین اجلاس «میزبانی ایرانی اسلامی» که در مرکز همایش‌های صدا و سیما خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهر مشهد از لحاظ جمعیت، وسعت و گردش پذیری بزرگ‌ترین شهر مذهبی جهان است.
وی افزود: با تمام ظرفیت‌هایی تاریخی، فرهنگی، طبیعی و زیارتی که کشور ایران دارد متأسفانه جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه گردشگری در جهان اسلام نیستیم که مشهد ۲۰۱۷ فرصتی مناسب برای رسیدن به این مهم است.
مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای وحدت اسلامی
جانشین شهردار در ستاد مشهد ۲۰۱۷ بیان کرد: شهر مشهد با وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) شکل گرفته و اهل بیت(ع) هم تنها مختص شیعه نیست بلکه تمام مذاهب اسلامی علاقه زیادی به اهل بیت(ع) دارند و این موضوع یک فرصت طلایی برای وحدت اسلامی حول محور امام رضا(ع) است.
مشهد می‌تواند پایانه گردشگری اسلامی‌شود
عنابستانی با بیان اینکه مشهد می‌تواند پایانه گردشگری اسلامی باشد، تصریح کرد: بنا بر آمار سالانه ۲ میلیون زائر خارجی وارد شهر مشهد می‌شوند که اگر از فرصت مشهد ۲۰۱۷ به خوبی استفاده کنیم می‌توان این تعداد از زائران را به ۴ میلیون و بعد از ۲ سال به ۶ میلیون نفر برسانیم که با این مهم تحولی بزرگ در شهر مشهد رخ خواهد داد.
وی با اشاره به ظرفیت پزشکی شهر مشهد عنوان کرد: امروز ما توانمندی‌های قوی در حوزه سلامت و پزشکی در شهر مشهد داریم و امکانات زیرساختی برای این مهم همچون هتل و حمل‌ونقل نیز فراهم است پس مشهد می‌تواند با توجه و برنامه‌ریزی بیشتر تبدیل به برندی در گردشگری سلامت جهان شود.
مشاور عالی شهردار مشهد ادامه داد: در حوزه علمی نیز با توجه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شهر مشهد می‌تواند تبدیل به مرکز تولید علوم انسانی در جهان اسلام شود در واقع باید مشهد ۲۰۱۷ بهانه‌ای برای آغاز این امور باشد.
معرفی مشهد به عنوان برند گردشگری حلال
عنابستانی با بیان اینکه مذهبی بودن شهر مشهد محدودیت نیست، گفت: این موضوع فرصتی برای تبدیل مشهد به برندی در گردشگری حلال در دنیای اسلام است.
وی اظهار کرد: در شهر لهاسا سالانه ۴۰ رویداد بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود و مشهد ۲۰۱۷ می‌تواند سرآغازی برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی در شهر مشهد باشد که باید زیرساخت‌هایی همچون مرکز همایش‌های بین‌المللی در شهر مشهد احداث شود.
عدم همکاری وزارت ارشاد برای احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی در مشهد
وی اضافه کرد: شهردار مشهد در جلسه با وزیر ارشاد اعلام کرد که شهرداری مشهد آمادگی دارد مرکز همایش‌های بین‌المللی را در شهر مشهد احداث کند و وزارت در آینده ۵۰ درصد از هزینه آن را به شهرداری مشهد پرداخت کند که متأسفانه مورد قبول واقع نشد.
جانشین شهردار مشهد در ستاد مشهد ۲۰۱۷ ادامه داد: ما امروز آمادگی داریم با همکاری بخش خصوصی مرکز همایش‌های بین‌المللی در مشهد راه‌اندازی شود از طرفی نیز برای مشهد ۲۰۱۷ به دنبال تغییر کاربری برخی از سازه‌های موجود برای برگزاری همایش‌های بین‌المللی هستیم.
عنابستانی بیان کرد: شهرداری مشهد در بحث رویدادهای بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ پیش‌قدم شده و با ابتکار خود اجلاس جوانان جهان اسلام، جامعه ایمن و شهرداران کلان‌شهرهای اسلامی را در مشهد برگزار می‌کند.
احداث ۳ بوستان موضوعی در راستای گردشگری معرفت‌افزا
وی خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری معرفت‌افزا نیز فراخوانی منتشر و ۹۰۰ ایده به شهرداری مشهد ارائه شد که بر اساس آن احداث پارک ملل اسلامی، پارک تمدن کهن و پارک ولایت در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن