ستون اصلیسیاسی

دولت، خود را در تقابل با هیچ جناحی نمی بیند

کد خبر : 6301

استاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه ریزی و تعامل برای تحقق سیاست های دولت تدبیر و امید در استان تاکید کرد.به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در دیدار با فرمانداران شهرستان های استان که به صورت ماهانه برگزار می شود؛ با تاکید بر این که دولت، خود را در تقابل با هیچ جریانی نمی بیند؛ اظهار داشت: واکنش هایی که از سوی برخی مسئولان در خصوص انتقادها صورت می گیرد؛ نه به خاطر این است که عملکرد دولت نقد می شود؛ بلکه به این دلیل می باشد که عده ای اعتماد، امید و نشاط اجتماعی را هدف می گیرند.
وی افزود: در این شرایط دیگر بحث عملکرد دولت مطرح نیست و موضوع کل نظام است چرا که ضربه به سرمایه ی اجتماعی کشور وارد می شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: دشمن به خوبی حساسیت ها و آسیب ها را شناخته و با این ابزار در پی کاهش اعتماد مردم به نظام و صدمه زدن است.
رشیدیان با اشاره به انتخابات پیش رو از فرمانداران خواست تا وارد رقابت های تخریبی نشوند و از ورود به مسائل چالشی پرهیز کنند.
وی بر لزوم اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده از سوی دولت تدبیر و امید در استان به مردم تاکید کرد و گفت: باید از همه ی توان برای افزایش خدمت رسانی تلاش کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اتخاذ رویکرد اعتدال، تدبیر و امید آفرینی در اجرای برنامه ها، اظهار داشت: این رویکرد باید در دستورکار تمام مسوولان استان به ویژه فرمانداران قرار داشته باشد و از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.
رشیدیان با بیان این که دولت جز به مردمی که حماسه ی سیاسی ۲۴ خرداد را آفریدند، وامدار هیچ حزب و گروهی نیست؛ بر ضرورت استفاده از ظرفیت طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی برای شتاب بخشیدن به روند توسعه ی  استان تاکید.
وی گفت: ما معتقدیم هر آنچه موفقیت در عرصه های مختلف کسب کرده ایم به مدد همکاری صمیمانه ، هم افزایی و تلاش همه قشر ها بوده است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشکیل و راه اندازی خانه ی احزاب در مشهد؛ این اقدام را بسیار ارزشمند و مکان مناسبی برای تعامل گروه های سیاسی در استان دانست.
رشیدیان خواستار تعامل سازنده فرمانداران با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه ی جمعه، دانشگاهیان، حوزویان و قشر های اثر گذار و نخبگان، شد.
وی حفظ ارتباط فرمانداران با بدنه ی جامعه را ضروری دانست و  با تاکید بر ارتقای رضایت عمومی در جامعه و برگزاری مستمر برنامه ی ملاقات عمومی گفت: مدیران بایستی از انتقاد سازنده استقبال کنند زیرا نقد منصفانه، زمینه ی رشد و تعالی امور را فراهم می کند و ضریب خطا در تصمیم گیری را کاهش خواهد داد.
استاندار خراسان رضوی توزیع متوازن امکانات در اقصی نقاط استان را از مصادیق توجه به حقوق شهروندی برشمرد و تصریح کرد: انطباق تمام برنامه ها و طرح های توسعه ای استان با اسناد بالادستی از قبیل سند توسعه و آمایش ضرورتی اجتناب ناپذیراست.
رشیدیان در ادامه پیگیری جهت تحقق درآمدهای مصوب  استفاده و جذب سرمایه گذاری های خارجی را از جمله راهبردهای اقتصادی برای توسعه ی شهرستان ها و استان دانست.
وی بر ضرورت تشکیل کمیته ی اشتغال و ستادهای تسهیل در شهرستان ها به منظور رونق اشتغال و تولید بر اساس مزیت های منطقه ای تاکید کرد.
بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار، توانمند سازی مرزنشینان و عشایر، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اولویت دادن به اتمام پروژه های نیمه تمام، استفاده بهینه از  منابع انرژی و ساماندهی مسکن مهر از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در جمع فرمانداران شهرستان های استان بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن