اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

نقش موثر آموزش و پرورش در طرح مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 6255

مدیرکل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی در پیش بودن مشهد ۲۰۱۷ را در سال تحصیلی جدید موجب ایجاد وظایف جدیدی برای نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، علیرضا کاظمی در آئین بازگشایی مدارس که صبح امروز در مدرسه شاهد قفلی برگزار شد، گفت: در حالی بزرگ‌ترین جریان تعلیم و تربیت و فصل رویش اندیشه‌ها و بهار دانایی و معرفت را آغاز می‌کنیم که مهر امسال و سال تحصیلی امسال متمایز از همه‌ سال‌های تحصیلی است.

وی افزود: آمیخته شدن و تقارن آن با هفته ولایت؛ مهر علوی و پایان یافتنش با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان مهر حسینی را رقم‌زده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تقارن شروع سال تحصیلی با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس عطر و بوی شهیدان و جهاد و شهادت را در فضای تعلیم و تربیت می‌پراکند و شوق تلاش و جهاد را در جهادگران عرصه علم و تربیت ایجاد می‌کند.

کاظمی در پیش بودن مشهد ۲۰۱۷ را در سال تحصیلی جدید موجب ایجاد وظایف جدیدی برای نظام تعلیم و تربیت عنوان و خاطرنشان کرد: ما قول می‌دهیم که در این رویداد نقش مؤثر و کاملی را ایفا کنیم و برای موفقیت آنان استمداد طلبیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌جواری با ولی‌نعمتمان موجب می‌شود که وظیفه هم‌جواری را به نحو احسن انجام دهیم، گفت: باید ارتقای فرهنگ میزبانی و خدمت رئوفانه به زائرین را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دهیم و تمام مقدورات خود را در این مسیر هزینه کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان موفقیت بزرگ‌ترین جریان تعلیم و تربیت در استان را با تکیه‌بر چهار عنصر عنوان کرد و افزود: توجه ویژه به مخاطبان اصلی نظام تعلیم و تربیت یعنی دانش‌آموزان در اولویت کار است.

کاظمی عنصر دوم را معلمان دانست و تصریح کرد: نقش بی‌بدیل معلمان به‌عنوان ارکان اصلی تعلیم و تربیت را باور داریم و پیمان می‌بندیم تا با همدلی و تلاش مضاعف بر همه مشکلات فرا روی نظام تعلیم و تربیت فائق آییم.

وی نقش خانواده را به‌عنوان نقش بنیادی در دستیابی به اهداف نظام آموزش‌وپرورش عنصری مؤثر عنوان و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در مسیر پرتلاطم یار و یاور ما هستند و باید در راستای ارتباط مؤثر و ارتقای نقش خانواده حداکثر تلاش خود را مبذول کنیم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی چهارمین عنصر مؤثر را نقش مسؤولان و مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی معرفی کرد و گفت: باید از تمام این ظرفیت‌ها و تکیه‌بر این عناصر چهارگانه در ارتقای نظام تعلیم و تربیت بهره بگیریم.

کاظمی خاطرنشان کرد: باید با هم‌اندیشی، همگرایی جامعه فرهنگیان در جهت رشد، خلاقیت و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و ارتقای منزلت فرهنگیان تلاش خود را مبذول داریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن