اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری همایش مدیران مسئول رسانه‌ها ویژه رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 6242
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برنامه برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول رسانه‌های ملی ویژه رویداد مشهد ۲۰۱۷ در این شهر خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، سیدسعید سرابی با اعلام این خبر گفت: این همایش با هماهنگی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزهای ۲۹ و ۳۰ مهر ۹۵ با هدف بررسی فرصت‌های رسانه‌ای و چگونگی اطلاع‌رسانی رویداد مشهد ۲۰۱۷ برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش بر آن است از ظرفیت رسانه‌های ملی و صدا و سیما در اطلاع‌رسانی رویداد مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ میلادی بهره گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در این همایش دو روزه مدیران مسئول خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و نشریات ملی، مدیران شبکه‌های ملی صدا و سیما و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعات حضور دارند.

وی گفت: طی این همایش علاوه بر هم‌اندیشی و برگزاری نشست‌ها، دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر رضوی و اماکن فرهنگی انجام می‌شود.

سرابی افزود: بنا بر تاکید استاندار خراسان رضوی، رسانه‌های این استان نیز با دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ و نیز در این نشست مشارکت و همکاری جدی خواهند داشت تا نتیجه و برونداد آن برای مشهد و کشور در موضوع این رویداد فرهنگی ارزشمند و پرقدرت باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس تهیه و تدوین پیوست تبلیغاتی و رسانه‌ای برای رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی صورت می‌گیرد و در این چارچوب رسانه‌های خراسان رضوی محور عمل قرار می‌گیرند.

از سال ۲۰۱۱ میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شود. آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت ۵۷ کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال ۱۳۹۶ مصادف با سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن