اقتصادیستون اصلی

راه اندازی اتاق مبادلات سهام پس از آغاز ساخت و ساز پدیده/ پدیده شرایط ورود به بورس را ندارد

کد خبر : 6218
 استاندار خراسان رضوی، از گشایش اتاق مبادلات سهام پدیده در مشهد پس از آغاز دوباره ساخت و ساز  این مجموعه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی علیرضا رشیدیان در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد ۲۰۱۷ گفت:با آغاز مجدد عملیات ساخت و ساز در پروژه پدیده، اتاق مبادلات پایاپای برای خرید و فروش سهام پدیده در مشهد مقدس گشایش می یابد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا ایجاد و آغاز به کار این اتاق منوط به شروع عملیات اجرایی و ساخت و ساز شده است، تاکید کرد: برای کنترل قیمت سهام پدیده و مواجه  نشدن سهامداران با افت شدید و یک باره قیمت سهام، ضروری است تا فعالیت این اتاق و شروع عملیات نقل و انتقال سهام پس از آغاز مجدد فعالیت های عمرانی پدیده انجام گیرد.
استاندار خراسان رضوی در واکنش به برخی مسائل مطرح شده درباره عدم موافقت بورس با تشکیل این اتاق و پذیرش پدیده در این سازمان تصریح کرد: بر اساس اسناد حسابرسی پدیده، این شرکت با شرایط فعلی امکان ورود به بازار بورس را ندارد؛ اما با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی و بررسی های صورت گرفته در کمیسیون های تحت نظر وزیر کشور که به نمایندگی از دولت مسئولیت این مسئله را برعهده دارند، مقرر است تا اتاق مبادلات سهامی را به صورت قانونمند، شفاف و تحت چارچوب کلی بورس تشکیل دهیم تا خرید و فروش سهام پدیده در آن جا انجام گیرد.
وی تاکید کرد: تشکیل این اتاق به منزله پذیرفته شدن پدیده برای ورود به بازار بورس نیست و خرید و فروش در این اتاق بدون ارتباط با سازمان بورس انجام خواهد گرفت. رشیدیان ادامه داد: سازمان بورس دارای ضوابطی است که شرکت ها برای ورود به آن باید قواعد خاصی را رعایت کنند و دارای انضباط مالی و اداری باشند که متاسفانه پدیده این انضباط را هم اکنون ندارد؛ اما در این مرحله پذیرفته و مصوب شده است که این اتاق مبادلات سهام تنها در مشهد مقدس بازگشایی شود.
وی گفت:در این باره بار دیگر  روز چهارشنبه گذشته با وزیر اقتصاد و دارایی صحبت کردم که وی بر اجرای دقیق این تصمیمات تاکید کرد.
درخور یادآوری است سید محسن شوشتری مدیرعامل پدیده شاندیز پانزدهم شهریور ماه  در گفت و گو با خراسان رضوی از آغاز دوباره فعالیت های عمرانی این شرکت از نیمه مهرماه خبرداد و گفت:با توجه به مجوزهای عمرانی و پروانه های ساخت و ساز موجود برای حداقل ۳۸۰هزار متر مربع دراین پروژه ،فعالیت های ساختمانی را به زودی آغاز خواهیم کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن