اجتماعیستون اصلی

قطعی شدن تردد زوار اربعین از یک مرز جدید

کد خبر : 6191
تردد زوار اربعین حسینی از مرز سومار استان کرمانشاه قطعی شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، شامگاه دیروز کمیسیون تخصصی بازگشایی مرز سومار برای تردد زوار اربعین متشکل از هیأتی ۵۰ نفره از دستگاهها و مراکز اداری ، سیاسی و امنیتی با حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی استان در محل بازارچه مرزی سومار تشکیل شد.

در این نشست مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه از قطعی شدن تردد زوار برای اربعین امسال از مرز سومار خبر داد و گفت : بدنبال پیگیریهای صورت گرفته توسط استاندار کرمانشاه و بررسی هیات اعزامی از مرکز طی چند روز گذشته تردد زوار استانهای کرمانشاه ، کردستان و آذربایجان غربی از مرز سومار برای اربعین امسال قطعی شده است.
بهرام فاضلی زاد با بیان اینکه تردد زوار استان آذربایجان شرقی نیز به احتمال زیاد از مرز سومار انجام خواهد گرفت افزود: سه محور در دو شهرستان گیلانغرب و قصرشیرین برای کاهش بار ترافیکی جهت تردد زوار در نظر گرفته شده است و به منظور فراهم شدن زیر ساخت های مورد نیاز کمیته ای تخصصی به ریاست فرماندار شهرستان گیلانغرب تشکیل شده تا در کمترین زمان ممکن امکانات مورد نیاز اعم از امنیتی ، ساختار و سیستم اداری و گذرنامه ای ، بهداشتی و درمانی و رفاهی فراهم گردد.
کرم محمدی فرماندار گیلانغرب نیز گفت: همه دستگاههای مرتبط مکلف شده اند ظرف ۴۸ ساعت آینده امکانات مورد نیاز برای تسهیل در ورود و خروج زوار از مرز سومار را به استانداری اعلام و در راستای ایجاد زیرساخت ها اقدامات لازم را بعمل آورند.
وی افزود : باتوجه به رایزنی های صورت گرفته با طرف عراقی آنها نیز متعهد شده اند که تأمین امنیت زوار را در آن سوی مرز فراهم کنند.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن