ستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

رضایت شهروندان مشهدی از اجرای طرح قرار زیارت در مشهد\ اتوبوس های ویژه زیارت خدمتی به زائرین رضوی

کد خبر : 6184

در قرار زیارت تعداد۱۰ اتوبوس توسط شهرداری مشهد ویژه تشرف عاشقان زیارت به حرم در نظرگرفته شده است که رضایت شهروندان علی الخصوص سالمندان را به دنبال داشته است.

به گزارشصبح مشهد، تشرف به حرم امام مهربانی ارزوی هر دلسوخته و عاشقی است که حب ائمه اطهار را در دل دارد. گاه مشکلاتی چون کهولت سن یا دوری مسیر وسختی راه مسبب دوری عاشق ومعشوق می شوند. در این بین نهادهای متولی و مدیران شهری در مشهدالرضا موظفند شرایط حضور را برای زائرین ومجاورین تسهیل نمایند.
یکی از اقدامات ارزشمند اخیر شهرداری مشهد در این خصوص اجرای کمپین نائب الزیاره و راه اندازی طرح قرار زیارت است.
قرار زیارت با همکاری سازمان اتوبوس رانی جهت تسهیل در امر زیارت حرم حضرت رضا(ع) برای شهروندان مشهدی اجرا می شود که در این طرح در حال حاضر۱۰ دستگاه اتوبوس از محلات مختلف شهر مشهد در ساعت های معین به جابجایی زائرین از مکان های یاد شده تا حرم مطهر رضوی اقدام میکنند.

اتوبوس های زیات گامی برای تسهیل زیارت

علی قناویزچی، مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح قرار زیارت خدمتی به زائرین و مجاورین آقا علی بن موسی الرضا می باشد.

وی افزود: زائرین در طرح قرار زیارت برای رسیدن به حرم تنها با یک بار تراکنش و استفاده از من کارت به نقصد میرسند و این در حالی است که در گذشته شهروندان حاشیه شهر مشهد باید از چند خط اتوبوس با مبالغ جدا گانه برای تشف به حرم استفاده می کردند.
مدیر گردشگری و امور زایرین شهرداری مشهد عنوان کرد: کتاب های قرآنی ,ادعیه و زیارت نامه امام رضا(ع) در داخل اتوبوس ها قرار داده شده تا مدت زمان رسیدن به حرم مطهر به شکل مطلوب سپری شود.

قناویزچی تصریح کرد: شهروندان می توانند برا هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ملی راهنمای زائر ۰۹۶۳۰۸ تماس حاصل کنند.

طرح قرار زیارت رضایت سالمندان را به دنبال داشته است

یک بانوی فعال فرهنگی که در قالب طرح قرار زیارت به حرم مطهر مشرف می شود گفت: بانوان مسن ارادتمند به امام رضا (ع) که آرزوی تشرف به حرم مطهر را دارند به دلیل مشکلات اعم از دوری اتوبوس ها از مکان منزلشان این توفیق را نداشتند که هر هفته به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح سعی میکنم هر هفته با اتوبوس های قرار زیارت همراه با خواهران مسجدی محله به حرم مطهر مشرف شویم.
بانوی مسنی که در اتوبوس نشسته بود گفت: به دلیل کهولت سن و بیماری لیاقت این را نداشتم که هر هفته به زیارت برم، اما زمانی که این طرح اجرا شد به همراه دیگر بانوان به صورت گروهی به حرم مشرف می شویم.

اتوبوسهای زیارت را افزایش دهید

بانوی دیگری که به همراه کودک خردسالش در بین بانوان در اتوبوس قرار زیارت نشسته بود گفت: از زمانی که اتوبوس های قرار زیارت برپا شده است توانسته ام هر هفته به حرم مطهر مشرف شوم, در غیر این صورت با داشتن فرزند خردسال برایم دشوار بود بتوانم تنهایی به حرم مشرف شوم.
وی با تشکر و تقدیر از مدیریت گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد از اجرای این طرح تصریح کرد: امیدواریم با افزایش تعداد اتوبوس ها میزان رضایت شهروندان مشهدی در این امر خداپسندانه بیشتر شود.

کلام اخر
خدمت به زائر امام هشتم لذتی وصف نشدنی و ثوابی بی شمار دارد که بی شک مدیران وتصمیم سازان شهر به ان واقفند و اقدامات اخیر نیز گویای این واقعیت است که به درک صحیحی در این حوزه رسیده اند.
امید که شاهد توسعه روزافزون خدمت رسانی به زائرین و مجاورین ولی نعمتمان باشیم تا علاوه بر ارایه خدمت گامی در جهت ترویج فرهنگ زیارت نیز برداشته شود.

گزارش: سمیرا کرامت

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن