اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

بررسی میدانی مشکلات حاشیه نشینان مشهد

کد خبر : 6138

نخستین بازدید از سلسله بازدیدهای حاشیه شهر توسط گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، عصر روز گذشته، ۲۸ شهریورماه با حضور کمال سرویها، رییس شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد.

به گزارش صبح مشهد، در این بازدید که از محلات منطقه سه شهرداری مشهد شامل مهرمادر خواجه ربیع، شهید علی محمدی(قرقی)، شهرک مهرگان و دروی صورت گرفت، مردم و اعضاء شورای اجتمای این محلات نیازها و مشکلاتی خود را با رییس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کردند.

ساکنان این محلات که در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند، گلایه فراوانی از وضع موجود و عدم رسیدگی مسئولان به این شرایط داشتند و عنوان کردند که ما قشر محروم جامعه هستیم اما حق زندگی کردن داریم، اما متأسفانه با این شرایط موجود زندگی آسان از ما سلب شده است.

مردم این محلات به مسئولان گفتند که محل زندگی ما خارج از شهر نبوده و شهرداری در زمان مشخص برای گرفتن مالیات مراجعه می‌کند اما برای رسیدگی به مشکلات ما هیچ اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد.

همچنین ساکنان این محلات که جزو منطقه سه مشهد است خواستار احداث فضای سبز شدند و بیان می‌کردند که معتادان بسیاری در زمین‌های خالی و رها شده این محلات برای تزریق مراجعه می‌کنند که چهره نامناسبی ایجاد کرده است و لذا خواستار رسیدگی شدند.

محمد صالحی، رییس ناحیه سه، منطقه سه شهرداری مشهد در این بازدید، گفت: در محله مهرگان زمین مناسب برای فضای سبز وجود دارند اما چون دارای ۸۳ مالک است، تاکنون نتوانستیم کاری در این حوزه انجام دهیم.

از طرفی مردم اصرار بسیار داشتند تا مشکل این مالکین حل شده و به سرعت یک فضای سبز در این محله ایجاد شود و معتقد بودند که کودکانمان از سنین پایین چهره نامناسبی را در محدود زندگی خود مشاهده می‌کنند و حضور معتادان در اطراف منازل مسکونی در آینده بچه‌ها تأثیر منفی دارد.

کمال سرویها، رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این بازدید، اظهار کرد: شهرداری آمادگی خرید این ۸۳ قطعه زمین را دارد تا فضای سبز مناسب ایجاد شود لذا نمایندگان این محلات و منطقه باید به ناحیه مراجعه کرده و با مالک به توافق برسند تا در اسرع وقت این امر محقق شود.

در ادامه این بازدید مسئولان شهری در یکی از مساجد این محلات حضور یافتند و مردم این منطقه و امام جماعت مسجد، گزارشی از وضع موجود، معظلات و مشکلات را بیان کردند.

سرویها در این مسجد و در حضور عموم مردم با بیان اینکه مشاوران جوان شهرداری به کمک محلات مختلف شهر آمده تا در کنار مردم قرار گیرند، ابراز کرد: تلاش این مشاوران بر این است که معضلات مناطق کم‌برخوردار را از طریق بودجه‌ای که شهرداری اختصاص می‌دهد، حل کنند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مردم باید برای رفع مشکلات خود روال قانونی را رعایت کنند، افزود: شورای محلات می‌توانند این اقدامات را انجام دهند، تا سرعت خدمات‌دهی بیشتر شود.

سرویها با بیان اینکه تمام مشکلات در مناطق حاشیه شهر مشابه یکدیگر است، تأکید کرد: متأسفانه محلات این منطقه در زمینه‌ مسجد، امنیت، آسفالت معابر، دفع پساب خانگی، معابر، فضای ورزشی، خانه بهداشت و فضای سبز دچار مشکلات فراوان و کمبود امکانات هستند.

وی بیان کرد: قطعا بودجه شهرداری کفاف این را نمی‌دهد که همه این مشکلات را یک دفعه حل کنیم، حضور شورای اجتماعی محلات می‌تواند بسیار مؤثر باشد تا مردم از این رنج‌های موجود رهایی پیدا کنند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در طول سه سال اخیر اقدامات خوبی در حاشیه شهر مشهد انجام شده است، ابراز کرد: در طول ۳۵ سالی که از انقلاب می‌گذرد تنها ۱۰ سالن ورزشی در مناطق مختلف مشهد داشتیم اما در طول سه سال گذشته با همکاری سپاه و شهرداری بالغ بر ۴۵ سالن ورزشی احداث شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن