اسلاید شواقتصادیستون اصلی

فروش فوق العاده در هزار واحد صنفی با تخفیف ۱۵ درصدی در مشهد

کد خبر : 6079

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت:  جشنواره فروش فوق العاده در هزار واحد صنفی با تخفیف ۱۵درصدی تا ۵مهر ماه در مشهد ادامه دارد.

به گزارش صبح مشهد ، محمود بنانژاد روز گذشته با اشاره به دلایل   برگزار نشدن نمایشگاه پاییزه در مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: برگزار نشدن نمایشگاه فروش پاییزه  به تصویب ستاد برگزاری نمایشگاه در استانداری رسیده و مقرر شده است در این بازه زمانی بانظارت کارشناسان و بازرسان واحدهای صنفی در هزار واحد صنفی فروش فوق العاده بر گزار شود. وی تصریح کرد:چند سالی است که به تبع بحث کیفیتی که در بازار به وجود آمده   ، قیمت ها رقابتی شده است و نوعی رکود اقتصادی بر بازار حکمفرماست  و فلسفه وجودی برپایی نمایشگاه زیر سوال رفته است.
رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: بر اساس قوانین موجود برگزاری هر نمایشگاه باید به تصویب کمیته نمایشگاهی و ستاد تنظیم بازار استان برسد. وی افزود: امسال نمایشگاه عرضه مستقیم پاییزه با مصوبه کمیته نمایشگاهی وستاد تنظیم بازار برگزار نمی شود.
وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰هزار واحد صنفی در مشهد گفت:۶۵درصد این واحد های صنفی در بخش توزیعی فعالیت می کنند وامسال از این واحدها که در شهر پراکنده اندبرای فروش فوق العاده استفاده می کنیم.
بنانژاد خاطرنشان کرد:جشنواره فروش فوق العاده از ۲۰شهریور تا ۵مهرماه در مشهد ادامه خواهد داشت بدین صورت که واحد های صنفی منتخبی که در شهر مشهد هستند با اعلام اتحادیه مر بوطه شان مجوز فروش فوق العاده در یافت می کنند ودر ایام پایانی تابستان مراکز نوشت افزار ،کیف ،پوشاک ،کفش، خرازی ها، آرایشی وبهداشتی مرتبط با این جشنواره هستند.
رئیس اتاق اصناف مشهدبا اشاره به این که بازرسی ونظارت  بر واحد ها  را سازمان صنعت ،معدن وتجارت بر عهده دارد گفت:همچنین اکیپ هایی تعیین شده که با همکاری اتحادیه ها بازرسی هایی خواهند داشت واکیپ های سیار با قاضی سیار تعزیرات هم در این باره اعلام آمادگی کرده اند.
وی تصریح کرد:یک ششم جمعیت مشهد در بخش اصناف  کار می کنندوبه طور غیر مستقیم یک سوم جمعیت مردم مشهد در این بخش مشغول هستند وما خودمان را از مردم جدا نمی دانیم.
وی تاکید کرد:حضور در نمایشگاه حداقل دو میلیون تومان برای هر واحد صنفی هزینه دارد  ومن از واحد های صنفی می خواهم رعایت قوانین را  بکنند.
اصناف مشهد  مخالف برگزاری نمایشگاه پاییزه در این شهر هستند
معاون بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اصناف مشهد مقدس مخالف برگزاری نمایشگاه پاییزه در این شهر هستند.
علی غفوری مقدم اظهار کرد: نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه در دو مقطع به صورت سالانه با هدف تأمین کالا و تنظیم بازار در خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد مقدس برگزار می‌شد.
وی ادامه داد: امسال در عرصه تأمین کالا هیچ مشکلی وجود ندارد و اصناف نیز با برگزاری نمایشگاه به ویژه با وضعیت کنونی که قیمت‌ها در سطح پایینی قرار دارد مخالفت دارند و امسال این نمایشگاه برگزار نمی‌شود. معاون بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: البته به جز نظر اصناف برگزاری نمایشگاه پاییزه در کمیته نمایشگاهی خراسان رضوی نیز مطرح شده و با توجه به وجود علت‌هایی مبنی بر نبود اقتضائات برگزاری نمایشگاه از این اقدام صرف نظر شد.
غفوری مقدم خاطرنشان کرد: با این حال برای کاهش قیمت‌ها و تنظیم بازار با ۱۰ اتحادیه مربوط که مایحتاج اساسی مردم در ابتدای پاییز را تأمین می‌کنند جلساتی گذاشتیم و  قرار بر این است جشنواره فروش فوق‌العاده و حراج خود را از ۲۰ شهریور ماه تا ۵ مهر اجرا کنند ودر شهرستان ها هم برپایی نمایشگاه بستگی به نظرفرماندار وستاد تنظیم بازار دارد.
وی بیان کرد: در این طرح حداقل هزار واحد صنفی شرکت می کنند و تخفیف‌هایی که برای خریداران در نظر می‌گیرند از ۱۵ درصد به بالاست تا مردم بتوانند اقلام مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.
معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان هم در ادامه جلسه گفت:سازمان حمایت به عنوان سازمان متولی در کشورموظف است هر سال طرح هایی را به عنوان طر ح های نظارتی ابلاغ کند.
علی باخردافزود:طرح بازگشایی مدارس یک هفته قبل ابلاغ شد که تا چند روز آینده  با کمک نظارت وبازرسی اصناف  اجرا  می شود.
شرایط فروش فوق العاده وحراج
وی تاکید کرد: درج قیمت به عنوان اطلاع رسانی حتما باید مورد لحاظ قرار گیرد.
باخرد با اشاره به اجرای طرح حراج در واحد های صنفی افزود: واحد های صنفی آگاهی دارند که از فروش کالاهای خارجی قاچاق باید  جلوگیری شود.
وی تصریح کرد:بر اساس آیین نامه ماده۸۴ نظام صنفی که به ماده ۷۰و۸۴ اشاره داردهم فروش فصلی وهم فروش حراج باید ۱۵ درصد پایین تر از قیمت متعارف بازار باشد. باخرد افزود:همچنین در برخی جاها مشاهده می شود افراد بیشتر از ۱۵ درصد تخفیف می زنند در حالی که نباید قیمت را افزایش دهند وبیشتر از ۱۵درصد تخفیف قائل شوند و این کار تخلف محسوب می شود.
وی افزود: هرواحد صنفی می تواند در سال چهار نوبت وهر نوبت یک ماه برای حراج ،فروش فوق العاده یا فروش ویژه اقدام کند ولی باید مجوز از اتحادیه داشته باشد و  فقط فروشگاه های بزرگ وزنجیره ای نیازی به مجوز ندارند.
درادامه جلسه دبیر اتاق اصناف در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید پراکندگی واحدهای صنفی در طرح فروش فوق العاده بحث نظارت وبازرسی را مشکل تر کند گفت: بزرگ ترین وپیچیده ترین پرونده ها در نمایشگا ه ها بوده است .
۱۰تا ۱۵درصد نوشت افزار عرضه شده در بازار قاچاق است.
معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان هم به برند ها در واحد های صنفی اشاره کرد وافزود:۹۰درصد برندها که تابلودارند واقعی است ولی ۱۰درصدی از برچسب های خارجی استفاده می کنند که تخلف محسوب می شود.
باخرد تاکید کرد:در سال گذشته بررسی کردیم که چند درصداز کالا هایی که در شهر به فروش می رسد مانند نوشت افزار قاچاق است که در حوزه پوشاک عدد قاچاق بالا بود ولی  ۱۰تا ۱۵درصد نوشت افزار عرضه شده در بازار قاچاق محسوب می شود. رئیس اتاق اصناف مشهدهم در این باره گفت:۲۰تا۳۰درصد لوازم التحریر تولید داخل می باشد. محمود بنا نژاد اظهار امید‌واری کرد میزان تولید نوشت افزار در داخل افزایش یا بد. وی تصریح کرد:۹۰درصد کالا هایی که با برند خارجی عرضه می شود تولید داخلی است. به گزارش خراسان رضوی در ادامه جلسه روسای اتحادیه های پوشاک، نوشت افزار ،کیف وکفش وکاشفی نایب رئیس اتاق اصناف هم  سخنانی مطرح کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن