اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

اعتبار باغ موزه نرسید

کد خبر : 6082
رشیدیان: قرار بود ۵۰ درصد اعتبار را مرکز، ۲۵ درصد را استانداری و ۲۵درصد را شهرداری مشهد تامین کند

نادینلویی- سال گذشته بود که انتظار ۱۸ ساله برای انتخاب زمین و آغاز عملیات احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به سر رسید و با کلنگ زنی بخشی از بوستان کوهسنگی مشهد در هفته دفاع مقدس، شهر مشهد به ایجاد و راه اندازی این باغ موزه امیدوار شد؛ اما حالا و با گذشت یک سال از آن روز، آنچه دیده می شود تنها گودبرداری زمین است و این گونه که به نظر می رسد، وعده اوایل امسال استاندار برای افتتاح بخشی از این موزه به مناسبت آغاز رویداد بین المللی مشهد۲۰۱۷ محقق نخواهد شد.
وعده تامین اعتبار ۵۰۰ میلیونی تا آبان
سردار «اکبر نجاتی» مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس درباره آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس به خراسان رضوی می گوید: عملیات احداث دو ساختمان «مرکز اسناد و کتابخانه» و همچنین «ساختمان مقاومت و بیداری اسلامی» را که حدود ۶ هزار متر مربع زیر بنا دارد، شروع کرده ایم که هم اکنون گودبرداری شده و در مرحله شناژبندی است. وی می افزاید:قرار بود برای احداث باغ موزه دفاع مقدس اعتباری تخصیص بدهند اما هنوز چیزی به دست ما نرسیده است. یک ماه قبل هم این موضوع را از معاونت عمرانی استانداری پیگیری کردیم که گفتند این مبلغ دو ماه دیگر (آبان ماه) اختصاص پیدا می کند و ما منتظر رسیدن آبان ماه هستیم. وی می افزاید: پیشرفت کارها به میزان تخصیص اعتبارات بستگی دارد، اگر اعتبار اختصاص پیدا کند، قطعا عملیات ساخت موزه سرعت پیدا می کند.
۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در یک سال
سردار نجاتی با بیان اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح می کند: با پیگیری بنیاد حفظ آثار کشور، تاکنون برای احداث این باغ موزه ۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده ولی هنوز این منابع به طور کامل به دست ما نرسیده است. فقط بخشی از آن تخصیص یافته است و ما کار را تا این مرحله پیش برده ایم و منتظریم وضعیت بودجه های عمرانی دولت مشخص شود. وی ادامه می دهد: شش ماه از سال ۹۵ می گذرد و در این مدت حتی یک ریال هم برای تکمیل باغ موزه اختصاص نیافته است. نجاتی البته به این نکته هم اشاره می کند که «برای تامین اعتبار احداث باغ موزه ظرفیت های زیادی وجود دارد که در این زمینه با برخی از ارگان های دولتی و غیر دولتی رایزنی هایی شده است. البته به دنبال آن هستیم که فقط به اعتبارات دولتی متکی نباشیم و در حال مذاکره با استاندار و شهردار برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه فرهنگی هستیم، علاوه بر آن روی کمک های مردمی هم حساب می کنیم.» به گفته مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، احداث کامل این باغ موزه حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد که طبیعتا با گذشت سال ها و تورم سالانه، این مبلغ افزایش خواهد یافت.
استاندار: به قولی که داده ایم عمل می کنیم
استاندار هم در پاسخ به «خراسان رضوی» درباره وعده ای که اوایل امسال برای تامین اعتبار افتتاح دو بخش از باغ موزه دفاع مقدس تا زمان آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷ داده بود، می گوید: امیدوار هستیم و ان شاءا… تا آن موقع افتتاح خواهد شد. «علیرضا رشیدیان» می گوید: در جلسه ای که داشتیم برای افتتاح بخشی از باغ موزه اعتباری پیش بینی و قرار شد ۵۰ درصد این اعتبار از طریق  مرکز، ۲۵ درصد از طریق شهرداری و ۲۵ درصد از طریق منابع استانی تامین شود و به قولی که داده ایم عمل می کنیم. ما سر پیمانمان هستیم و الحمد لله کارها هم شروع شده است اما این که کار به دی ماه [آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷] می رسد یا خیر ، از الان نمی توانم بگویم.
سهم خودمان را پرداخت خواهیم کرد
رشیدیان می افزاید: آنچه قرار بود استانداری تامین کند بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان است، البته قرار بر آن بود که ۵۰ درصد اعتبار پیش بینی شده را تهران تامین کند، ۲۵ درصد را ما و ۲۵ درصد را شهرداری که ان شاء ا… ما سهم خودمان را پرداخت خواهیم کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن