اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

افتتاح شهرک چاپ و نشر در خراسان رضوی بزرگ‌ترین فرصت مشهد ۲۰۱۷ است

کد خبر : 6031

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افتتاح و بهره برداری شهرک چاپ و نشر این استان را یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های مشهد ۲۰۱۷ برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی این شهر به جهان اسلام برشمرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فارس، سید سعید سرابی پنج‌شنبه‌شب درهمایش ملی صنعت چاپ در سالن اجتماعات مؤسسه فرهنگی قدس پویایی اقتصاد صنعت چاپ را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: در آستانه سال ۲۰۱۷ و معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بهره برداری از شهرک چاپ و نشر این استان می‌تواند به عنوان یک فرصت محسوب شود.

وی با اشاره به لزوم رفع مشکلات صنعت چاپ در کشور تأکید کرد: باید زیرساخت‌های فرهنگی مشهد در سال ۲۰۱۷ به بهترین شکل ممکن به جهان اسلام معرفی شود.

در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ چاپخانه و صنایع وابسته در این استان تأکید کرد: با توجه به صادرات یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی محصولات چاپ از خراسان رضوی به کشورهای همسایه در سال گذشته، این امر می‌تواند زمینه لازم برای صادرات فرهنگی این استان را فراهم کند.

یوسف امینی افزود: خوشبختانه خراسان رضوی جزء سه استان برتر در بخش صنایع چاپ و مؤسسات وابسته به آن است و در حال حاضر موفق به ایجاد ارتباط میان مدیران صنایع چاپ این استان با کشورهای همسایه شده است.

گفتنی است در این مراسم از فعالان برتر عرصه صنعت چاپ تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن