اسلاید شوستون اصلیهویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامی

نمادسازی شهری باید متناسب با ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اهل‌بیت باشد

کد خبر : 6051
 یک عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت نمادسازی شهری متناسب با ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اهل‌بیت (ع) تأکید کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی آیت‌الله عباس کعبی با تأکید بر ضرورت معرفی معارف اسلامی از طریق نمادهای شهری اظهار کرد: معارف اسلامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که برای تبیین و معرفی آن‌ها در سطح جامعه شهر باید رنگ و بوی این معارف را به خود بگیرد.
وی طراحی المان‌ها و نمادها در شهر متناسب با فرهنگ اسلامی را موردتوجه قرارداد و افزود: شهرها می‌توانند دربرگیرنده ارزش‌ها و باورهای اسلامی باشند و نمایش این نمادها هویت اسلامی و معنوی را جلوه‌گر سازد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره نمادهای شهری رضوی، ضمن تقدیر از این اقدام سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم برای برگزاری این جشنواره سراسری خاطرنشان کرد: خوشبختانه این جشنواره مزین به نام امام‌رضا (ع) است و امیدواریم نتایجی متناسب با فرهنگ و معارف اهل‌بیت (ع) داشته باشد.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت شهر مقدس قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و ام‌القرای جهان تشیع گفت: نمادهای شهری در شهر مقدس قم باید متناسب با جایگاه و ظرفیت‌های این شهر به‌عنوان یک خطه مذهبی و معنوی و جایگاه علم و فقاهت باشد.
آیت‌الله کعبی استفاده از ظرفیت هنرمندان برجسته برای نمادسازی شهری متناسب با ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اهل‌بیت را مورد تأکید قرارداد و گفت: نمادهایی که طراحی و استفاده می‌شود، باید بیانگر ارزش‌ها و معنویات اسلامی و ضروریات سبک زندگی معنوی و اسلامی باشد.
وی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از توان کارشناسان دینی در کنار هنرمندان می‌تواند امکانی ویژه برای ارائه طرحی جامع و نهایتاً متناسب با توصیه‌های اسلام ناب را فراهم کند افزود: امیدواریم هنرمندان ارزشی و دغدغه‌مند در این زمینه در کنار متخصصان دینی بتوانند ظرفیت‌های خوبی برای نمایش در شهرها فراهم کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن