اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

بزرگترین هدف از بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس انتقال ارزش های آن دوران به نسل حاضر است

کد خبر : 6057

استاندار خراسان رضوی گفت: بزرگترین هدف از بزرگداشت هفته دفاع مقدس را انتقال ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس به نسل امروز است.

به گزارش صبح مشهد، علیرضا رشیدیان در جلسه ی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان که در مجتمع آیه های مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی برنامه هایی را برای هفته دفاع مقدس طراحی کرده اند که در سطح استان و تمامی شهرستانها و روستا ها اجرا می شود.

وی تاکید کرد.: جمع آوری گنجینه های ماندگار شهدا مسیر خوبی برای رسیدن به این هدف گرانبها است که با ثبت آثار و وصیت نامه های آن هاو دیدار با خانواده آنان کار مفیدی در این زمینه انجام خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تنها نباید فقط ذکر خاطرات شهدا بسنده کرد، بلکه بایستی شاخص ها و تفکرات شهدا در حوزه های مختلف علی الخصوص در زمینه مدیریتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی، سازمانهای عمومی، شهرداریها، سازمان های مردم نهاد و تمامی تشکلات مختلف اماده اند که در این هفته فرهنگ ایثار و شهادت و افتخاراتی که رزمندگان عزیز ما در سال های دفاع مقدس افریدند احیا و به نسل جدید منتقل کنند تا به نوعی از حماسه های رزمندگانمان در ۸سال مقدس قدر دانی شود.

رشیدیان افزود: مدیریت فرماندهان در جنگ، باعث شد تا از حداقل امکانات موجود، نهایت استفاده در مقابل نفوذ دشمنان برده شود.
وی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس کشور ما از امکانات کمی برخوردار بود ولی عزم و غیرت جوانان این سرزمین در مقابل صدامی که از طرف شرق و غرب حمایت می شد؛ پیروز شد.

استاندار خراسان رضوی خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را به  معدنی تشبیه کرد که نیاز به کاوش دارد و افزود: جمع آوری و ثبت خاطرات در دفاع مقدس همانند پلی برای ارتباطی ارزشمند و محترم بین جوانان جنگ و جوانان نسل امروز است.

رشیدیان با تاکید بر این که بایستی خاطرات تمامی گروه هایی که در دفاع مقدس نقش داشته اند ثبت شوند، اظهار کرد: حتی ارائه خاطرات مردم و بسیجیانی که در حوزه های مختلف جنگ تحمیلی حضور داشتند خالی از لطف نیست و ارزش والایی دارد.
وی گفت: مسئولان و فرماندهان موظفند با تمام قوا در جهت حفظ و جمع آوری آثار دفاع مقدس همت کنند و در راستای مسیر خدمت رسانی سرلوحه رفتاری خود قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: آشنا کردن مردم با مجاهدت و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس امری است مهم که با همکاری و هماهنگی مسئولان ذی ربط میسر خواهد شد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن