اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

هموار شدن ثبت جهانی حرم مطهر رضوی(ع) و توس/ توجه ستادملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ به دید و منظر حرم امام هشتم

کد خبر : 5943
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام هموار شدن ثبت جهانی حرم مطهر رضوی، از مقدمه‌های ثبت جهانی توس خبر داد و گفت: توجه به دید و منظر حرم مطهر رضوی موضوع مهمی است که از سال گذشته تا به امروز در دستور کار ستادملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ قرار دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در بیان اهمیت مصوبه ۱۱ بندی هیات وزیران برای مشهد ۲۰۱۷ گفت: مصوبه ۱۱ بندی هیات وزیران درباره مشهد ۲۰۱۷ ابعاد مختلفی را دربرمی‌گیرد که اگرچه بحثی فراملی محسوب می‌شود اما نیازمند همکاری‌های ملی و رسیدن به دیدگاهی فراملی است تا داشته‌های میراثی و فرهنگی ایران را برای سایر کشورهای مسلمان ترسیم کند.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در بیان وجه پراهمیت مصوبه ۱۱ بندی هیات وزیران راجع به مشهد ۲۰۱۷ به باز شدن مسیر ثبت جهانی توس و حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: باز شدن مسیر ثبت جهانی توس و همچنین مسیر ثبت جهانی حرم مطهر رضوی یکی از دستاوردهای بسیار مهم مصوبه ۱۱ بندی دولت بود که لازم است از تمامی کسانی که در این راه ما را همراهی کردند تشکر کنم.

دبیر ستادملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ تاکید کرد: لازم است تا در ثبت جهانی حرم مطهر رضوی هماهنگی‌هایی با آستان‌ قدس رضوی داشته باشیم که با مصوبه هیات دولت این امکان سرعت بیشتری به خود گرفته است.

حناچی، دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش را به مدیرکلی فرزانه صادق ‌مالواجرد که مسئولیت دبیرخانه‌ ستاد ملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ را نیز علاوه بر مسئولیت‌‌های زیرمجموعه معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی برعهده دارد، از دفاتر پر کار و فعال برای مجموعه فعالیت‌های مشهد ۲۰۱۷ خواند و گفت: توجه به دید و منظر حرم مطهر رضوی موضوع مهمی است که از سال گذشته تا به امروز در دستور کار ستاد ملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ قرار داشته است.

وی همچنین مجموعه فعالیت‌هایی که در سطوح استانی، استانداری و همچنین فعالیت‌هایی که از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هواپیمایی، سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انجام شده را مجموعه فعالیت‌های هم‌راستا و سرعت‌بخش برای آمادگی مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی عنوان کرد.

پنجمین نشست ستاد ملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ به دبیری معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاون وزیر ارتباطات، معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث، معاون عمرانی استاندار، نمایندگانی از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، شهرهای جدید، شهرداری و نمایندگان استانی خراسان رضوی با موضوع طرح نقش لوگوی مشهد بر هواپیماها و قطارهای ورودی و خروجی مشهد در ساختمان دادماه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن