اسلاید شوستون اصلیسیاسی

طرح احتمال کاندیداتوری رئیس دولت اصلاحات با چه هدفی است؟!

کد خبر : 5911

در حالی که سران فتنه ۸۸ با رافت نظام اسلامی هرگز دادگاهی نشده و به مجازات نرسیده اند صحبت از حضور یکی از این افراد در انتخابات شگفت انگیز است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از احرارگیل ، مرتضی حاجی از احتمال حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت.

در حالی که سران فتنه ۸۸ با رافت نظام اسلامی هرگز دادگاهی نشده و به مجازات نرسیده اند صحبت از حضور یکی از این افراد در انتخابات شگفت انگیز است. این اتفاق در حالی رخ می دهد دولت روحانی در سه سال گذشته نتوانسته به وعده های خود به ویژه در حوزه اقتصادی عمل کند.واکنش حامیان دولت به این ناکامی، به دو مورد خلاصه می شود؛ آنها یا بحث عدم کاندیداتوری دوباره روحانی را به میان می کشند و دنبال جانشنین می گردند و یا با طرح مسائل انحرافی، قصد منحرف کردن افکار عمومی از مطالبه های اصلی خود و وعده های انتخاباتی روحانی را دارند. اظهارات حاجی را چه بسا بتوان در همین چارچوب ارزیابی کرد.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: «مهم‌ترین رقیب آقای روحانی در انتخابات آینده آقای لاریجانی هستند. حضور آقای لاریجانی در انتخابات نیز در شرایطی اتفاق می‌افتد که برخی از گروه‌های سیاسی از آقای روحانی ناامید شوند یا این که ایشان قصد حضور مجدد درانتخابات را نداشته باشند. در شرایط فعلی آقای لاریجانی تنها فردی است که اغلب طیف‌های اصولگرایی نسبت به ایشان نظر مثبت دارند و از ایشان حمایت می‌کنند. با این وجود ایشان در مقابل آقای روحانی شانس زیادی ندارند و در صورتی می‌توانند به موفقیت برسند که آقای روحانی در انتخابات حضور نداشته باشد.»

مرتضی حاجی در پاسخ به این پرسش که در شرایطی که آقای روحانی در انتخابات حضور پیدا نکنند و آقای لاریجانی نیز خود را کاندیدای ریاست‌جمهوری کند، اصلاح‌طلبان چه کسی را در مقابل ایشان معرفی خواهند کرد، گفت: «در چنین شرایطی بحث ریاست مجلس نیز مطرح می‌شود که باید درباره آن فکر کرد. با این وجود دست اصلاح‌طلبان برای معرفی گزینه باز است و چهره‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. در چنین شرایطی احتمال حضور رئیس دولت اصلاحات، آقای عارف، آقای ظریف یا آقای جهانگیری در انتخابات وجود خواهد داشت. در انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲ آیت‌ا…‌ هاشمی خود را کاندیدا کردند اما صلاحیت ایشان مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. این وضعیت برای رئیس دولت اصلاحات نیز وجود دارد و ما به دلیل این که یک شخصیت برجسته ممکن است تایید صلاحیت نشود، ایشان را از احتمالات خود بیرون نمی‌گذاریم؛ هر چند که بنده هیچ دلیلی برای عدم تایید صلاحیت رئیس دولت اصلاحات نمی‌بینم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن