اقتصادیستون اصلی

اعتراض کشاورزان چنارانی به قیمت پایین گوجه فرنگی

کد خبر : 5882

معاون جهاد کشاورزی چناران گفت: قرار است سازمان تعاون روستایی، محصول گوجه فرنگی را نقدی بخرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، جمعی از کشاورزان گوجه کار چنارانی روز گذشته برای اعتراض به قیمت پایین محصول گوجه فرنگی از سوی کارخانجات رب با تجمع در مقابل فرمانداری این شهرستان چندین جعبه گوجه فرنگی را روی جاده اصلی مشهد- قوچان و مقابل فرمانداری تخلیه کردند.

کشاورزان معتقدند که مسئولان کارخانجات رب، قیمت محصول گوجه فرنگی خریداری شده از کشاورزان را کاهش داده اند و الان به قیمت هر کیلوگرم ۲۵۰ تومان می خرند و هزینه آن را نیز شش ماهه پرداخت می کنند.

صادقی یکی از کشاورزان چنارانی درباره کاهش قیمت گوجه فرنگی به خبرنگار ما می گوید : این وضعیت هر ساله ماست.چرا که در اواخر تابستان که اوج برداشت گوجه فرنگی است، کارخانجات قیمت ها را تا حد زیادی پایین می آورند.

بهادری یکی دیگر از کشاورزان منطقه دستگرد در اعتراض به پایین بودن قیمت گوجه فرنگی می افزاید: قیمت خرید ۲۵۰ تا ۲۶۰ تومانی هر کیلو گوجه فرنگی برای کشاورزان جز ضرر و زیان هیچ سودی ندارد.این در حالی است که برای برداشت آب از چاه،باید هزینه زیادی را متقبل شویم.

فرماندار چناران درباره تجمع اعتراض آمیز کشاورزان به قیمت ارزان گوجه فرنگی گفت :در پی تجمع دیروز جمعی از کشاورزان گوجه کار، با تعدادی از نمایندگان منتخب کشاورزان مذاکره کردیم و پیگیر مشکلات آن ها هستیم.

محمد پرویزیان افزود : به همین منظور دیروز جلسه ای در جهاد کشاورزی استان تشکیل شده و در راستای تصمیمات آن جلسه از تولید کنندگان زحمت کش گوجه فرنگی حتما حمایت خواهد شد.

وی افزود : کشاورزان مطمئن باشند مسائل و مشکلات آنان تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان چناران نیز با تایید مشکلات گوجه کاران گفت : امسال در حوزه شهرستان در سطح دو هزار و ۳۰۰ هکتارگوجه کشت شده است که پیش بینی می شود از این سطح بیش از ۸۵ هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود.

علی اصغر نوروزی افزود:باید قیمت خریداری شده گوجه فرنگی از سوی کارخانجات برای کشاورزان حداقل سود را داشته باشد، تا کشت این محصول برای کشاورز در قبال هزینه ها مقرون به صرفه باشد.

وی افزود : بیش از ۱۰ واحد صنعتی تولید فراورده های گوجه فرنگی در شهرستان فعال است که می تواند جواب گوی سطح تولیدات منطقه باشد. بر این اساس در ابتدای فصل کشت به کشاورزان توصیه کرده ایم که پس از عقد قرارداد با کارخانجات اقدام به کشت کنند.

نوروزی همچنین افزود : گوجه فرنگی خرید تضمینی ندارد، اما  پیگیری کرده ایم و با برگزاری جلسات متعدد مقرر شد که سازمان تعاون روستایی محصول گوجه فرنگی کشاورزان را نقدی بخرد و با شرایط به کارخانجات بفروشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن