اقتصادیستون اصلی

ریزش ۳۰ درصدی اعضای اتحادیه بارفروشان مشهد مقدس/ نابودی بازار روسیه به علت مشکلات حوزه نگهداری و بسته‌بندی

کد خبر : 5763

رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد مقدس گفت: در طول یک سال و نیم گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ درصد اعضای قدیمی صنف مجوزهای خود را باطل کرده و افرادی که به جای آنها می‌آِند افراد تازه کار و غیر متخصص بوده که مشخص است ماندگاری ندارند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، حیدر ساکن اظهار کرد: محصولات کشاورزی ایرانی کیفیت بالایی دارند اما به علت نبود امکانات و فناوری‌های مربوط به نگهداری و بسته‌بندی بسیاری از بازارهای این محصولات را از دست داده‌ایم و مشکلات زیادی برای صادرات آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: با وضعیت رکود کنونی توجیهی برای سرمایه‌گذاران برای ورود به ساخت هلدینگ‌های مرتبط به حوزه میوه و تره‌بار وجود نداشته اما اگر فردی هم بخواهد در این حوزه ورود داشته باشد مشکلات زیادی از طرف ادارات دولتی برایش به وجود می‌آید که ممکن است سبب پشیمانی شخص شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد مقدس بیان کرد: هم اکنون در خراسان رضوی برای زمان‌های پیک اقدام به ذخیره سازی برخی از اقلام میوه می‌شود که تا زمان بهره برداری از آنها ۱۵ تا ۲۰ درصد ضایعات ایجاد می‌شود و علت عمده آن نیز مشکلات در تکنولوژی‌های مورد استفاده برای بسته بندی و نگهداری است.

ساکن با اشاره به برخی از قوانین یکباره‌ای که برنامه‌ریزی‌ها در حوزه صادرات و واردات میوه و تره‌بار استان را با چالش مواجه می‌کند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال همین مسئله جایزه تشویقاتی برای صادرات سیب و واردات موز که به یکباره تغییر کرده خسارات زیادی را به برخی از شرکت‌های فعال در حوزه صادرات و واردات وارد کرده است.

وی بیان کرد: هم اکنون حدود ۷۵۰ نفر در صنف بارفروشان مشهد مقدس فعالیت داشته و باید گفت در طول یک سال و نیم گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد از اعضای بسیار قدیمی این صنف مجوزهای خود را باطل کرده و افرادی در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند تخصص لازم را نداشته و مشخص است که به زودی از این حرفه خارج می‌شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن