اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

هوای مشهد را داریم

کد خبر : 5671

رئیس سازمان محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت مشهد ۲۰۱۷ به عنوان کلانشهر مذهبی جهان اسلام و آلودگی هوا، به طور خاص این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از قدس، دکتر ابتکارافزود: براساس وظایف، سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی، طی سه سال اخیر با اقدام‌های انجام شده سبب تفاوت قابل توجه در تعداد روزهای پاک و سالم و ناسالم در شهر مشهد شده است.
وی یاد آور شد: برای ارتقای سطح کیفی دستگاه‌های پایش آلودگی هوای مشهد ۱۲ دستگاه پایش آلودگی هوا را که در سال ۹۲ بیشتر خراب بوده و استفاده نمی‌شدند، تعمیر کرده و از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
وی افزود: یازده دستگاه پایش آلودگی جدید با همکاری شهرداری مشهد و سازمان هواشناسی به این تعداد اضافه کردیم، ضمن آنکه یک مرکز پایش و کنترل آلودگی هوا نیز در مشهد راه‌اندازی شده که تمام ایستگاه‌های پایش را مدیریت کرده و نتایج را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
رئیس سازمان محیط زیست همچنین با توجه به اهمیت نصب تابلوی نمایشگر برای ارایه وضعیت آلودگی و هشدار به مردم گفت: پنج تابلوی نمایشگر برای ارایه وضعیت آلودگی هوا در حال نصب است که مردم مشهد بزودی شاهد راه اندازی این تابلوها خواهند بود.
وی افزود: طبق اطلاعات موجود مراکز معاینه فنی در مشهد با جدیت خودروها را مورد کنترل قرار داده تا آلودگی کمتری را در این شهرشاهد باشیم. افزون بر این، پس از حذف بنزین پتروشیمی از سطح شهر مشهد، توزیع بنزین استاندارد نیز به میزان ۵۷ درصد افزایش یافته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن