ستون اصلیسیاسی

۴ جایگزین روحانی در انتخابات ریاست جمهوری/ روحانی کاندیدا نشد؛ روی یکی از گزینه‌ها اجماع می‌کنیم

کد خبر : 5663
فعال اصلاح طلب گفت: من فکر می‌کنم نامزدهای چهارگانه‌ای که به عنوان جانشینان حسن روحانی مطرح می‌شوند هر کدام دارای نقاط قوتی هستند و در صورتی که شخص حسن روحانی بنا به هر دلیلی در سال ۹۶ کاندیدا نشد، برروی یکی از این ۴ گزینه اجماع خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از احرار گیل، فعال اصلاح طلب در گفتگو با آفتاب یزد تصریح کرد: من فکر می‌کنم نامزدهای چهارگانه‌ای که به عنوان جانشینان حسن روحانی مطرح می‌شوند هر کدام دارای نقاط قوتی هستند و در صورتی که شخص حسن روحانی بنا به هر دلیلی در سال ۹۶ کاندیدا نشد، برروی یکی از این ۴ گزینه اجماع خواهد شد.

 در جریان حامی دولت به غیر از ظریف گزینه‌های دیگری نیز مطرح هستند به‌عنوان مثال حزب کارگزاران نگاه ویژه‌ای به اسحاق جهانگیری دارد. بخشی از اصلاح طلبان نیز با توجه به فضا و موقعیتی از عارف به عنوان گزینه مطرح نام می برند. روزنامه آفتاب در گفتگو با جواد حق شناس از فعالان اصلاح طلب به بررسی این موضوع پرداخته است که بخشهایی از آن را در ادامه می خوانید:*جریان حامی روحانی با وجود آنکه همچنان حمایت اصلی خودش را برروی آقای روحانی متمرکز کرده است، برای آنکه در وضعیت غیرقابل پیش بینی قرار نگیرد و اصطلاحا دست خودش را در پوست گردو نگذارد، همواره به اشخاص مطرح دیگری هم فکر کند و نام آنها را نیز بر زبان بیاورد تا به طور رسمی به جریان مقابل خود بگوید که اگر شما بخواهید از در حذف حسن روحانی برآیید، گزینه‌هایی که ما می‌توانیم به جای او معرفی کنیم زیاد هستند. یعنی حامیان حسن روحانی با معرفی برخی افراد شاخص از بین خودشان، این نکته را به مخالفین گوشزد می‌کنند که اگر شما بخواهید از روحانی عبور کنید، گزینه‌هایی داریم که با رو کردن آنها شانسی را برای کاندیدای شما باقی نخواهد گذاشت. طرفداران دولت عملا با معرفی برخی افراد مثل ظریف، می‌خواهند این موضوع را ثابت کنند که در هر صورت تسلیم نمی‌شوند.

جریان حامی دولت طبیعتا امروز گزینه‌های متعددی دارد. ظریف نمونه‌ای از آن است. به هر حال در زمانی آقای ظریف تبدیل به مطرح‌ترین چهره کابینه و به عنوان یک ستاره مطرح شد، بهبود قابل توجهی در فضای گفتگوهای کشورمان با دیگران ایجاد کرد و جو بین‌المللی را به سود ما رقم زد. اینها همه از نقاط قوت آقای ظریف است. اما در جریان حامی دولت گزینه‌های دیگری نیز مطرح هستند به عنوان مثال حزب کارگزاران است نگاه ویژه‌ای به اسحاق جهانگیری دارد. بخشی از اصلاح طلبان نیز با توجه به فضا و موقعیتی که دکتر عارف در سال ۹۲ داشت ایشان را مورد توجه قرار داده‌اند، به ویژه با پشتوانه رایی که عارف در انتخابات تهران داشت و یک رکورد به حساب می‌آمد. میزان آرای مردم به عارف نماد اقبال افکار عمومی به منش اصلاح‌طلبی است. از سویی عارف در سال ۹۲ نشان داد که قائل به گذشت از منافع شخصی خود است تا منافع جناحی و ملی را تامین کند و این او را بیش از پیش محبوب می‌کند. در کنار این سه نفر، گروهی نیز از ناطق نوری نام می‌برند. چه با وجود حسن روحانی و چه با حذف او، جناح حامی دولت پیروز خواهد شد. وقتی چنین چهره‌هایی در جریان آقای روحانی وجود دارد، دست جریان اصلاح طلب و معتدل که از وی (روحانی) حمایت می‌کردند حتی در نبود او نیز در سال ۹۶ خالی نخواهد بود.

نامزدهای چهارگانه‌ای که به عنوان جانشینان حسن روحانی مطرح می‌شوند هر کدام دارای نقاط قوتی هستند و در صورتی که شخص حسن روحانی بنا به هر دلیلی در سال ۹۶ کاندیدا نشد، برروی یکی از این ۴گزینه اجماع خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن