اجتماعیستون اصلی

پاسداشت ۹۹ شهید منا در خراسان رضوی

کد خبر : 5532
به مناسبت اولین سالگرد فاجعه منا، ویژه برنامه های بزرگداشت ۹۹ شهید استان در این فاجعه برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، «عابدین عابدی مقدم» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان روز گذشته در نشستی خبری گفت: دیدار خانواده شهدای منا با رهبر معظم انقلاب در تهران، از جمله برنامه های این ایام است و به همین مناسبت حدود ۳۴۶ نفر از خانواده شهدای منا دراستان برای حضور در این دیدار در قالب دو کاروان یکی از مشهد و دیگری از نیشابور به تهران اعزام می شوند.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه ها، برگزاری کنگره ملی و بین المللی شهدای منا در صحن جامع حرم مطهر رضوی است که ۲۲ شهریور ماه برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از برگزاری دعای عرفه در گلزارهای شهدای مشهد، نیشابور و سبزوار و برخی دیگر از شهرستان ها هم خبر داد و گفت: ساعت ۱۴ پنجشنبه ۱۸ شهریور ماه نیز مراسم عطرافشانی مزار شهدای منا همزمان در مشهد و دیگر شهرستان ها با حضور عموم مردم برگزار می شود.
عابدی مقدم در ادامه به اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره این شهدا اشاره و اظهار کرد: فاجعه منا حاصل بی تدبیری دولت سعودی است که در دل آن عناد نسبت به اسلام دیده می شود.
وی افزود: با این که سران سعودی مدعی هستند خادم الحرمین اند، مشاهده کردیم که در پی فاجعه منا یک عذر خواهی جدی هم نکردند.
عابدی مقدم گفت: متاسفانه کشورهای دیگر در این زمینه برای باز پس گیری پیکر اتباع خودشان کار جدی نکردند و ایران اسلامی تنها کشوری است که با تدبیر مقام معظم رهبری، در این زمینه به خوبی اقدام کرد و تمام پیکرهای شهدای منا به وطن بازگشت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به انعقاد تفاهم نامه ۱۰ ماده ای بین بنیاد شهید و سازمان حج کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه جان باختگان فاجعه منا شهید محسوب می شوند و خانواده شهدای منا شامل والدین، همسر و فرزندان، تحت پوشش خدمات درمانی و فرهنگی قرار می گیرند.
شایان ذکر است در فاجعه منا که سال گذشته و در مراسم حج تمتع رخ داد، ۹۹ زائر از خراسان رضوی شامل ۴۷ زائر نیشابوری، ۲۶ زائر مشهدی، ۸ زائر سبزواری، ۶ زائر از فیروزه،  ۴ زائر از تایباد، ۲ زائر از داورزن، ۲ زائر از خواف،  یک زائر از جغتای، یک زائر از خوشاب، یک زائر از قوچان و  یک زائر از باخرز به فیض شهادت نائل آمدند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن