اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

حجاب مسئله امنیتی نیست که پلیس آن را حل کند

کد خبر : 5469
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عفاف و حجاب مسئله ای فرهنگی است که باید با رویکرد فرهنگی حل شود و مسئله ای امنیتی نیست که نیروی انتظامی آن را حل کند.

به گزارش  صبح مشهد  حجت الاسلام نصرا… پژمانفر روز گذشته در نهمین دوره همایش «اندیشه های آسمانی» در مشهد، عفاف و حجاب را باوری اعتقادی فرهنگی توصیف و اظهار کرد: در این مسیر خطا های زیادی داشته ایم و گاهی اشتباه رفته ایم، نباید این گونه مسائل را با رویکرد امنیتی حل کرد. وی افزود: جا هایی که باید وسط میدان باشند کنار نشسته اند، به علت ضعف عملکرد برخی دستگاه ها و تضعیف مبانی جمهوری اسلامی توسط آن ها، تعطیلی این دستگاه ها به نفع نظام است. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: دنیا مسائل فرهنگی خود را با سینما حل می کند اما سینمای ما امروز با ساخت برخی فیلم ها مسئله ایجاد می کند.
بزرگ ترین اشتباه ما این است که مسجد فقط به نمازخانه تبدیل شده است
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به نقش مساجد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: بزرگ ترین اشتباه ما این است که مسجد تبدیل به نمازخانه شده در حالی که مسجد مهم ترین پایگاه است و بالاترین ظرفیت ها را دارد. وی مشکلات فرهنگی را شدیدتر از مشکلات اقتصادی دانست و افزود: تهاجم دشمن در عرصه فرهنگی بسیار گسترده است و هم اکنون بیش از ۴۰۰ بازی رایانه ای قابل دانلود که اخلاق فرزندان جامعه را هدف گرفته در فضای مجازی در دسترس جوانان است. وی به این نکته نیز اشاره کرد که تعداد مساجد نسبت به سرانه جمعیت کافی نیست. نهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور دو هزار و ۱۵۰ نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تا ۲۰ شهریور ماه در مشهد ادامه دارد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن