اقتصادیستون اصلی

۱۰۰ واحد مسکن مهر در شهرک مهرگان مشهد به بهره برداری رسید

کد خبر : 5514

۱۰۰ واحد مسکن مهر در شهرک مهرگان مشهد با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مهر، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ظهر دوشنبه در مراسم بهره‌برداری نمادین از ۱۰۰ واحد مسکن مهر در شهرک مهرگان مشهد، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون با بانک عامل برای ساخت دو میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکونی قرارداد منعقد شده که تا این لحظه یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: تاکنون با استفاده از تسهیلات بانکی یک میلیون و ۹۱۵ هزار واحد مسکونی ساخته شده است که تامین تسهیلات بیشتر واحدهای مسکن مهر از طریق بانک مسکن صورت گرفته است و حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی از طریق سایر بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بر طبق قانون تامین زمین و تسهیلات بانکی اجرای طرح مسکن مهر برعهده وزارت راه و شهرسازی و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی برعهده دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته است در حالی‌که وزارت راه و شهرسازی برای کمک به ساکنین واحدهای مسکن مهر مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از محل یارانه‌ها و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اراضی در ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی طرح مهر کمک کرده است.

وی ادامه داد: از طریق دو مصوبه هیئت دولت در سال جاری، هزار میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی برای تکمیل و تامین خدمات زیربنایی پروژه های مسکن مهر آماده بهره برداری، ۴۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ و ۲۵۰ میلیارد تومان از ردیف های متفرقه در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است.

اصغری عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۷۷ باب مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر را از محل منابع داخلی و فروش اراضی شروع کرده است که تاکنون عملیات ساخت ۲۰۰ باب مدرسه به پایان رسیده و آماده بهره برداری در سال تحصیلی جدید است.

وی در ادامه گفت: وزارت راه و شهرسازی همچنین عملیات اجرایی ۴۵۰ باب مسجد و ۵۷ واحد کلانتری را در پروژه‌های مسکن مهر شروع کرده که تاکنون ساخت ۲۴۰ باب مسجد و ۲۵ باب کلانتری به پایان رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: وزارت نیرو قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان از محل فروش انشعابات خود را برای سرعت بخشیدن به تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر هزینه کند.

وی اظهار کرد: با مصوبات دولت یازدهم و منابع مالی موجود تا پایان سال جاری خدمات زیربنایی ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر آماده بهره برداری در سطح کشور تامین می‌شود.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن