اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

ثبت نام ۵۰۰۰ دانشجو معلم در طرح آموزش مجازی حیات طیبه دانشگاه فرهنگیان

کد خبر : 5519

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  دانشگاه فرهنگیان گفت: تاکنون ۵۰۰۰ نفر از دانشجو معلمان در طرح آموزش مجازی حیات طیبه ثبت نام کرده اند.به گزارش صبح مشهد حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که ظهر امروز در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد؛ اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی تربیت معلم در کشور به عنوان زیر نظام های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تولید و تربیت معلم توسط این دانشگاه صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در کشورهای مختلف با هر نظام و نگاهی مسئله معلم و تربیت معلم مسئله ای اساسی است و در کشور ما دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۱۰۰ ساله خود با عناوین مختلفی چون دانشسرا، دارالمعلمین، دارالمعلمات، مراکز تربیت معلم و مجتمع آموزشی پیامبر اعظم به امر مهم تربیت معلمان با وجود فراز و نشیب های فراوان پرداخته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۸ هزار نفر از دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان در ۱۶ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و قریب به ۲۰۰۰ نفر در کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند؛ افزود: اگر این دانشگاه به تکامل برسد مایه مباهات برای کشور خواهد بود و برکات فراوانی را برای همه خواهد داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در کمتر از سه سال در ۲۴ استان کشور دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس های  دانشگاه فرهنگیان فعالیت خود را برای پیگیری و تحقق منویات رهبری آغاز کرده اند که نشان از اهمیت و جایگاه این دانشگاه دارد.

وی با اشاره به طرح معرفتی– حضوری حیات طیبه که هم اکنون به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در حال برگزاری است؛ عنوان کرد: طرح معرفتی حیات طیبه برحسب ضرورت اندیشه و ضرورت توانمند سازی دانشجو معلم و حمایت معنوی از دانشجو معلمان نخبه سراسر کشور برای شناسایی، حمایت و ارتقا فکری- اندیشه ای این دانشجو معلمان بر گزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در سه سطح استانی با ماهیت دینی، معرفتی،انقلابی و اخلاقی می باشد؛ افزود: این طرح برای همه استان ها الزامی نیست و هر استانی بنا به تمایل خود می تواند در استان دیگر یا استان خود اجرا کند.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر با اشاره به طرح آموزشی مجازی حیات طیبه ۳ بیان کرد: این طرح با سه محور فرهنگی- سیاسی، فکری و معرفتی و بحث های مهارتی در حال اجرا ست  وتمامی افرادی که در طرح حیات طیبه شرکت می کنند باید این طرح اموزشی مجازی حیات طیبه  را گذرانده باشند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰۰ نفر از دانشجو معلمان در این طرح ثبت نام کرده و در صورت استقبال تا پایان آبان ماه جاری تمدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این طرح را نخبگان و فعالان در کانون ها و تشکل های اسلامی و هیات مذهبی، انجمن های اسلامی، نشریات، رتبه های برتر کنکور سراسری و افراد عضو بنیاد ملی نخبگان، افراد دارای روحیه نقد و برخورداری از زمینه مناسب معلومات در حیطه فرهنگی، دینی و انقلابی، افراد خلاق و مبتکر و نوآور و … تشکیل می دهند؛ عنوان کرد: مخاطبان این طرح از ورودی ۹۲ ، ۹۳ و ۹۴ هستند که بیشترین تعداد که در دوره برادران نزدیک به ۲۵۰ نفر و دوره خواهران بیش از ۲۵۰ نفر هستند از ورودی ۹۲ می باشند.

وی بیان کرد: در دوره حیات طیبه موضوعات دینی به همراه پرسش و پاسخ، موضوع معلم و تمدن اسلام، مناظره اقتصادی، کارگاه آموزشی، تحلیل سیاسی فضای روز،تحلیل شرایط منطقه با حضور رئیس شبکه العالم و … مورد بحث قرار می گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  دانشگاه فرهنگیان طرح پیمان با امام رئوف را یکی دیگر از طرح های دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: این طرح برای ورودی های سال۹۱ است و بنا شده ۲۳ هزار نفر از فارغ التحصیلانی که در مهر و بهمن ماه سال جاری وارد عرصه معلمی می شوند در این طرح شرکت کنند تا آمادگی لازم را کسب کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای ترویج فرهنگ ازدواج و مهارت های زندگی و شیوه انتخاب همسر در قالب دو طرح همسفر تا بهشت و همسر گزینی با رویکرد همسان گزینی اقدام کرده است؛ در طرح همسفر تا بهشت یا همان ازدواج دانشجویی در ۴ سال گذشته با استقبال خوبی مواجه بوده و هر روز بر تعداد زوج های ثبت نام شده افزوده می شود به طوری که در سال اول ۳۰۰ زوج و در سال گذشته ۱۲۰۰زوج در این طرح ثبت نام کردند.

وی در خصوص طرح همسر گزینی با رویکرد همسان گزینی اظهار کرد: با تاکید مقام معظم رهبری به احیای سنت واسطه خیر و با مشورت چند کرسی آزاد اندیش و تجربیات برخی دانشگاهها این طرح مطرح و در خرداد ماه سال جاری شیوه نامه ای تهیه و تصویب شد که در دو مرحله استادان شناسایی و دعوت به واسطه خیر می شوند..

حجت الاسلام و المسلمین دادگر با بیان اینکه استادان در دوره های آموزشی شرکت می کنند تا ابهامات برطرف شود؛ ادامه داد: ما به اجرا ورود پیدا نمی کنیم ولی گفتگو می کنیم و تسهیلاتی را  با ارتباط با خیریه ها، صندوق ها و …. ایجاد می کنیم.

وی در خصوص سیاست مسئولین از بوم به بوم برای بوم اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان از بوم به بوم را با وزارت خانه مشترک است ولی لزوم تحصیل نه در بوم را در سیاست خود دارد چرا که ممکن است در جایی غیر استان نیاز به نیرو باشد.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان هیچ نقشی در انتخاب شهر برای کار فارغ التحصیلان این دانشگاه ندارد و وزارت خانه تصمیم گیرنده است.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن