اقتصادیستون اصلی

ظرفیت خالی ۳۰ درصدی هتل‌های مشهد در ایام ترافیک زائر

کد خبر : 5460

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون با اینکه در شلوغ‌ترین فصل ورود زائران در مشهد مقدس قرار داریم اما همچنان هتل‌ها ۳۰ درصد ظرفیت خالی دارند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، محمد قانعی اظهار کرد: میزان اشغال هتل‌ها هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد بوده و حتی در دهه کرامت و روز تولد امام رضا (ع) تمام ظرفیت آن‌ها پر نشده است.

وی ادامه داد: هتلداران پیش‌بینی اشغال بالاتری را داشتند اما به علت ورود بدون برنامه خانه مسافرها و تعداد بالای منازل مسکونی غیرمجاز در شهر مشهد مشکلات بسیار زیادی برای این حوزه به وجود آمده و هتل‌ها در فصل ترافیک کاری نتوانستند بهره مالی به اندازه پیش‌بینی شده را داشته باشند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی بیان کرد: از هم‌اکنون تا عید سعید قربان میزان اشغال هتل‌ها در مشهد افزایش داشته و انتظار می‌رود به ۸۰ درصد رسیده و پس از آن دوباره کاهش پیدا می‎کند.

قانعی وجود تعداد بالای خانه‌های مسکونی غیرمجاز در مشهد‌مقدس را از معضلات بسیار مهم در بخش گردشگری مشهد دانست و خاطرنشان کرد: دادستانی هم‌اکنون همکاری بسیار مناسبی در این بخش داشته و تا‌کنون ۲۸۰۰ منزل شناسایی و پلمب شده و روند شناسایی آن‌ها همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: بنا بر این است که این منازل با حکم دادستانی خراسان رضوی پلمب شده تا نتوانند در این حوزه فعالیت داشته باشند چراکه در برخی از موارد حتی سلامت جان مسافران نیز به خطر افتاده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن