اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

ایجاد هزار تخت بیمارستانی ضرورت فعلی مشهد است

کد خبر : 5327

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که ساخت مراکز خریدی همچون مشهد مال و جهان مال چه تناسبی با اقتصاد مقاومتی دارد؟، تاکید کرد: در شهری که همین الان هزار تخت بیمارستانی نیازمندیم و این هزار تخت بیمارستانی ضرورت فعلی است، اگر ما بخواهیم کاری کنیم، این کار است که گره گشای مشکل مردم و زائران است.

به گزارش صبح مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در دومین روز از هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید که با موضوع اقتصاد مقاومتی و جایگاه قدرت بین المللی جمهوری اسلامی ایران در مشهد برگزار شد، با اشاره به این که برخی برخلاف هشدارهای رهبری امید داشتند گره گشایی توسط بیگانگان اتفاق بیفتد، گفت: امروز همگان بیایند بسیجی بیندیشند و بسیجی عمل کنندو همان فرهنگ جبهه را پیاده کنند.
هر کجا مشکلی داشته ایم، نگاه انقلابی در مدیر مربوطه نبوده است

وی ادامه داد: هر کجا مشکلی داشته ایم، جایی بوده است که نگاه انقلابی و بسیجی در مدیر مربوطه وجود نداشته است. او گفت: پیشنهاد می کنم استادان فرهیخته کمیسیون‌هایی در حوزه مسائل پولی و مالی، اقتصاد دانش بنیان، مدیریت مالی، کسب و کار مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و نیز مدیریت تشکیل دهندو به بررسی موضوعات بپردازند. تولیت آستان قدس رضوی، مدیریت را دارای بالاترین نقش در شکل دادن سازمان دانست و افزود: در صورت مدیریت مطلوب می‌توان با اعتبار کم و نیروی انسانی و ابزار کار متوسط سازمان را متحول کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که هم اکنون شش ماه از سال گذشته، خاطرنشان کرد: خوف داریم که بقیه سال نیز بگذرد و کاری در راستای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام نشود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به این که اقتصاد آستان قدس رضوی آن قدر کار اقتصادی ندارد، افزود: اعتقادمان این است که اقتصاد آستان قدس رضوی باید بر اساس نذر و وقف به دست آید.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که دیگر اقدامات اقتصادی باید با شأن آستان قدس رضوی هماهنگی داشته باشد، ادامه داد: وقتی به آینده برخی کارها و مشارکت‌ها نگاه می‌کنیم تعدادی از تناقضات را می‌بینیم.
مشهد مال و جهان مال چه تناسبی با اقتصاد مقاومتی دارد؟
وی گفت: به عنوان مثال دو سه مرکز خرید می خواهیم درست کنیم، مثل مشهد مال و جهان مال که ۲۰۰-۳۰۰ مغازه ۱۰۰ و ۲۰۰ متری برند خارجی بفروشند. این امر چه تناسبی با اقتصاد مقاومتی دارد؟ ما مخالف اقتصاد و تجارت نیستیم، اما چقدر می تواند گره از مشکلات مردم باز کند؟ حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در شهری که همین الان هزار تخت بیمارستانی نیازمندیم، به اعتراف آقای وزیر بهداشت در این شهری که سالانه ۲۵ میلیون زائر دارد؛ این هزار تخت بیمارستانی ضرورت فعلی است، اگر ما بخواهیم کاری کنیم، مشارکت در این امور است. وی ادامه داد: بنده اقتصاد دان نیستم، اما با بعضی دوستان اقتصادی که مشورت کردیم، به نظرمان رسید که ما می توانیم هم حضور پیدا کنیم و هم حضورمان می تواند بسیار فعال باشد، اما در آنچه که گره گشای مردم باشد و مشکل امروز زائر و مجاور است.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید احساس کنند که اقتصاد مقاومتی در زندگی آن ها تأثیر داشته است. تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما موظفیم که برجام را با مصون سازی ضمن شرایطی که رهبر معظم انقلاب فرمودند دنبال کنیم. آن شرایط، شرایطی است که این سند را کاملا در مصونیت قرار داده که همان پیگیری اقتصاد مقاومتی به عنوان راه برون رفت از مشکلات فعلی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حوزه عمل به اقتصاد مقاومتی نگاه‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: برخی نگاه به دستان بیرون دارند و نگاهشان به داشته‌ها و لطف دیگران است و نگاه دیگر به دستان جوانان، امیدوار است؛ امام بزرگوار مردم، جوانان و خدا را باور داشتند و مهم‌تر از آن به ایمان درباره فرهیختگی دانشمندان ما رسیده بودند. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در دوران جنگ بسیاری از راه‌ها بر روی ما بسته بود، اما این توانمندی را توسط جهاد سازندگی، سپاه، ارتش و بسیج، آن روز به دست آوردیم. وی با بیان این که آن چه امروز به دست سینمای هالیوود و ۷هزارکانال به خاورمیانه القا می‌شود فرهنگ نظام سلطه است، تصریح کرد: فرهنگ انتظار فرهنگ امید و مقاومت است اگر امروز در عالم هر جا سخن از ایران اسلامی رفته، استقلال آفرینی و استعلا آفرینی کرده به علت همین فرهنگ است. وی درباره شاخص های اجرای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قناعت، جلوگیری از اسراف، خرید تولید داخلی و مواردی از این قبیل باید مورد توجه قرار گیرد. باید در نظر داشت بسیاری از مسائل اخلاقی که در اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است از خانه آغاز می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن