اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

در آستانه سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت انجام می‌شود:تدارک مشهدالرضا برای برپایی باشکوه عزای حضرت جوادالائمه (ع)

کد خبر : 5274

مجاوران مشهدی امام رضا علیه‌السلام و زائرانی که از اقصی نقاط جهان به این شهر سفر می‌کنند، هرساله و در سالروز شهادت جان‌سوز حضرت جوادالائمه (علیهم‌السلام) سنگ تمام می‌گذارند.


به گزارش  صبح مشهد به نقل از خبرگزاری واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،خیابان‌ها و کوچه‌های مشهد آرام‌آرام در حال سیاه‌پوش شدن است و پرچم‌های عزای امام جواد علیه‌السلام در خیابان‌ها و سردر ادارات، بازارها، مغازه‌ها، منازل و هر کوی و برزنی برافراشته می‌شود، تا  شیعیان با برپایی مجالس عزا در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و منازل و هیئت‌های مذهبی عرض ارادت خود به ساحت آن امام همام و عرض تسلیتشان را به محضر مولی علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام ابراز ‌دارند.
حرم مطهر رضوی و آستان قدس رضوی نیز مانند هرسال شاهد حضور خیل عظیم عزادارانی است که از سراسر کشور و دیگر کشورهای جهان خود را برای این ایام به مشهد رسانده‌اند. قرار است صحن و سرای امام‌رضا علیه‌السلام نیز مانند هرسال به این مناسبت سیاه‌پوش شود و برنامه‌های متنوعی در تکریم حضرت جوادالائمه (علیهم‌السلام) برای زائران حریم رضوی اجرا شود.ط

در یکی از برنامه‌های عزاداری، عزاداران حضرت امام جواد علیه‌السلام صبح جمعه دوازدهم شهریور در عرصه میدان شهدا در مشهد اجتماع عظیمی برپا می‌کنند و پس از اقامه عزا و استفاده از برنامه‌های مداحی و سخنرانی به‌صورت دسته‌جمعی برای عرض تسلیت و شرکت در نماز جمعه راهی حرم مطهر رضوی خواهند شد. در این اجتماع که به همت ستاد مردمی شهادت امام جواد (ع) برپا می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد سخنرانی خواهد کرد. همچنین مداحان اهل‌بیت حاج احمد واعظی و حاج جواد قربان‌پور به مداحی و ذکر مصیبت جگرگوشه امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) می‌پردازند.

حضرت محمد ابن علی الجواد (علیهما‌السلام) درحالی‌که ۲۵ سال از سن مبارکشان می‌گذشت، در واپسین روز ماه ذی‌قعده سال ۲۲۰ هجری قمری به دسیسه معتصم خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند. آرامگاه مقدس ایشان در کاظمیه (کاظمین) در شمال بغداد و عقب قبر منور جدش حضرت موسی بن جعفر (ع ) واقع‌شده و زیارتگاه شیعیان و دوستداران است .

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن