اسلاید شواقتصادیستون اصلی

مهم ترین هدف صندوق زمین و ساختمان، خروج بازار مسکن از رکود است

کد خبر : 5229

محمود عامری فرد در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد  اظهار کرد: یکی ازمهم ترین هدف های شورای اسلامی شهر مشهد از صندوق زمین و ساختمان، خروج بازار مسکن از رکود است.

وی عنوان کرد: صندوق زمین و ساختمان یکی از راه های جذب سرمایه های خرد وکلان است که این فرصت را فراهم می آورد افرادی با درآمد کم هم بتوانند در این صندوق سرمایه گذاری کنند که یک اقدام خوب؛ جهت بسترسازی برای اقشار با درآمد متوسط است.

عامری فرد در ادامه بیان کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور نیاز به تامین مالی برای منابع و اشتغال و… دارد، روش های واریزی مختلفی برای تامین این نیاز وجود دارد همانند؛ اوراق بهادار، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، صندوق سرمایه گذاری نوآورانه، اسناد خزانه اسلامی، اوراق تجاری اسلامی در بازار و… .

عضو کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر مشهد در رابطه با مزایای صندوق زمین و ساختمان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط تورم و رکود خیلی از افراد قدرت این ریسک را ندارند که در هر جایی سرمایه گذاری کنند، صندوق زمین و ساختمان که یکی از ابزارهای نوین بانکی به حساب می آید و تضمین سود را به همراه دارد، این فرصت را فراهم آورده که مردم با اطمینان سپرده گذاری نمایند.

وی افزود: از مزایای این صندوق میتوان به تضمین تامین مالی به موقع؛ مدیریت پروژه، انعطاف پذیری مالی متناسب با شرایط بازار و…، بحث معافیت مالی، ابزاری برای پس انداز تدریجی مردم به منظور خرید واحد مسکونی با حفظ قدرت، امکان خرید و فروش واحد ها و…، حفظ نقدشوندگی واحد های صندوق توسط بازار گردان، امکان توفیق (وثیقه) واحد های سرمایه گذاری توسط بانکها، استفاده از مزایای توفیق، عدم توقف پروژه به دلیل عدم تامین مالی برخی از سرمایه گذاران و… اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: شهروندی که قصد ساخت و ساز دارد اما با کمبود نقدینگی مواجه است، بابت طلب خود می تواند قطعه ای از زمین خود را به شهرداری بدهد. زمانی که ساخت و ساز رونق بگیرد، افراد زیادی مشغول به کار می شوند و مشکل معیشت عده ای حل خواهد شد در نهایت اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

وی درخصوص هدف صندوق زمین و ساختمان گفت: خروج بازار مسکن از رکود هدف اصلی صندوق زمین و ساختمان است. در این صندوق ها مجوز های نظارتی صورت می گیرد که نشان دهنده ی افزایش ضمانت کار بوده و هرگونه سهام از طریق بانک و بیمه تضمین می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن