اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

طرح بهسازی پیرامون حرم تا سال ۱۴۰۰ به پایان می رسد

کد خبر : 5240

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری شورای اسلامی شهر مشه اظهار کرد: طرح نوسازی وبهسازی پیرامون حرم مطهر تا سال ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

به گزارش صبح مشهد؛ رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری در سالن جلسات شورای شهر برگزارشد.

اظهار کرد:طرح نوسازی وبهسازی پیرامون حرم مطهر تا سال ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

وی افزود: در یک سال گذشته طرح ‌و لایحه‌های مختلفی در کمسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برنامه میان مدت شهرداری مشهد برای اولین بار در شهرداری به صورت طرح ارائه و سپس تصویب می شود و هر ساله مورد بازنگری قرار می گیرد.

سهیلی ادامه داد: لایحه اقتصاد مقاومتی نیز با برگزاری ۵ جلسه در این کمیسیون و سپس به صورت علنی در شورا به تصویب رسید و علاوه بر تصویب تفریق بودجه سال ۹۳، تفریق بودجه سال ۹۴ نیز در حال بررسی است.

وی گفت: من کارت و سایر کارت های که برای خدمت رسانی به مردم می باشند با پیگیری این کمیسیون به نتیجه رسیده است.

وی عنوان کرد: به همین دلیل ۲۸ طرح از سوی اعضای کمیسیون پیشنهاد و مورد تصویب قرار گرفت که یکی از این موارد طرح تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای حاشیه شهر است که با اجرای آن تحولی ایجاد شده و تصرف زمین‌ها در حاشیه شهر متوقف خواهد شد.

سهیلی گفت: طرح درآمدهای پایدار در مرحله نهایی است و به زودی به صورت علنی به شورا می‌آید و با ارائه طرحی در نظر داریم تا حسابرسی عملکرد را در شهرداری مشهد اجرا و جایگزین تفریق بودجه کنیم.

وی با توجه به اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح جامع مورد نیاز است، افزود: ترازنامه مالی طرح جامع در حال تهیه است تا نشان دهد این بودجه چگونه و در چه حوزه‌هایی هزینه می‌شود و هر ساله چند درصد از آن اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: در برنامه ۴ ساله‌ای که برای اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده زیرساخت‌ها در اولویت است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های اقتصادی بعد از فراهم شدن زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار کنیم و مجریان موظف هستند هیچ بهره‌برداری اقتصادی از این طرح نداشته باشند.

وی اظهار کرد: کارگروهی با حضور تعدادی از نخبگان بودجه تشکیل شده که طرح‌هایی همچون سنجش توسعه یافتگی نواحی شهرداری و طرح سنجش فرهنگ سازمانی با تاثیر در کارانه پرسنل شهرداری در حال انجام است.

سهیلی با توجه به اینکه حضور رییس شورا در این کمیسیون به فرآیندها کمک زیادی کرده است، بیان کرد: ۹۵ درصد دستورکارهای شورای اسلامی شهر به این کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی یا اصلی مربوط است.

وی ادامه داد: حاشیه شهر بستر توسعه شهر است زیرا با وجود املاک ارزان و جمعیت زیاد، بازدهی سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

سهیلی با توجه به اینکه لایحه خدمات شهروندی در سال ۹۶ اجرایی می‌شود؛ گفت: یکی از ۸ لایحه ستاد درآمدهای پایدار شهرداری لایحه خدمات شهروندی است که به زودی به شورا ارائه می شود و در صورت تصویب در سال ۹۶ اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر دولت فقط درصدی از مالیات‌های شهروندان هر شهر را به خود آن شهر دهد دیگر مشکلات درآمدی شهرداری‌ها حل می‌شود.

وی در ادامه داد: در نظر داریم تسهیلاتی را برای شهروندان بوجود تا بتوانند پایانکار خود را با قیمت‌های قبل دریافت کنند که در این صورت حدود ۷۰ درصد پایانکارهای مانده را صادر می کنیم.

سهیلی بیان کرد: در این دوره از مدیریت شهری بیشتر از دوره قبل اوراق مشارکت منتشر شده است با این تفاوت که هیچ عقب‌ماندگی در پرداخت سود اوراق مشارکت نداشته ایم.

وی در پایان تاکید کرد: درصد قابل توجهی از بودجه‌های حوزه‌های مختلف شهرداری در حاشیه شهر هزینه می‌شود که باید بودجه‌های دولتی نیز به این بخش داده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن