اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

چهارمین ارتش سایبری دنیاییم اما در حوزه محتوایی تقریبا صفریم

کد خبر : 5205

مدیر موسسه بین‌المللی رسانه ای سحاب گفت: در حوزه جنگ‌های الکترونیک چهارمین ارتش سایبری دنیا هستیم، اما متاسفانه در حوزه مفهومی و محتوایی تقریبا صفر هستیم.


به گزارش صبح مشهد؛ حجت الاسلام جواد محرابی در اردوی آموزشی جهان اسلام (مشهد پایگاه تربیت نیروهای جهانی انقلاب اسلامی) در جمع فعالان فرهنگی مساجد محوری مشهد اظهار کرد: میزان استقبال مردم دنیا از تلویزیون کاهش یافته و به مراتب میزان استفاده از فضای مجازی افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مهم در رسانه های اجتماعی نشان سازی و شخصیت سازی است، خاطرنشان کرد: انواع نشانه‌ها شامل سیاسی، مذهبی، فرهنگی، تجاری و خبری هستند و به طور مثال یک پست باراک اوباما ۵۰۰ هزار بار بازنشر شده و برخی از پست های وی ۲۰۰ میلیون بازدید کننده دارد که چهارمین حساب دنیا است و از این تعداد ۴۰ هزار نفر آن ایرانی هستند.
محرابی تصریح کرد: علت آنکه در مسئله سوریه نمی توانیم افکار عمومی را تغییر دهیم به دلیل عدم حضور در رسانه ها بوده و این کار را سعودی ها انجام دادند و توانستند بسیاری از اقدامات خود را صورت دهند و سعودی‌ها ابراز رسانه‌ای خود را درست کردند، کاری که هنوز از سوی ما انجام نشده است و در رسانه‌ها ضعیف عمل کردیم.
وی درباره رشد آمار فعالان فضای مجازی، تاکید کرد: در مدت زمان یکسال از ژانویه ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ تعداد ۲۰۰ میلیون نفر به آمار فعالان شبکه های فضای مجازی در سراسر جهان اضافه شده است که بخشی از آن ایرانیان بوده‌اند.
مدیر موسسه بین المللی سحاب با تاکید بر اینکه اکثر نخبگان دنیا در توتیتر هستند، بیان کرد: اکثر خبرگزاری‌ها هم به این سمت گرایش یافتند تا سرعت ارسال اخبار و تبادل‌های خبری شان به مراتب بالاتر برود.
محرابی گفت: در ایران از اینیستاگرام بیشتر استفاده می‌شود و باید ابزارهای پیشرفته تر را جایگزین آن کنیم تا همانند دیگر کشورهای دنیا در این مسیر رشد کرده و سیر صعودی داشته باشیم تا در حوزه بین الملل نوع فعالیتمان در فضای مجازی در حدی مطلوب و ثمربخش باشد.
وی افزود: در ایران موسسه ای نداریم که یک ویدیو پابلیشر خوب داشته باشد و آن را در سطح جهان گسترش دهد و بیشتر صفحه‌ها در اختیار سعودی‌ها و قطری‌ها است و اگر می‌خواهیم بین‌المللی کار کنیم باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای نهایت بهره و استفاده را ببریم.
وی در پایان گفت: شرکت‌های بزرگ اقتصادی دنیا براساس آنالیزهایی که در حوزه اقتصاد در فضای مجازی انجام دادند رشد یافته و پیشرفت کردند و بدانید که تلگرام در حقیقت پروژه مدیریت افکار عمومی ایرانیان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن