ستون اصلی

آمادگی وزارت صنعت برای ایجاد شهرک تخصصی سوغات

کد خبر : 5189
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: از خادمان بااخلاص در این دولت تشکر می کنم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، آیت‌ا… سید احمد علم‌الهدی روز گذشته در جلسه شورای اداری استان که در محل استانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد  ‌ شهیدان رجایی و باهنر، افزود: با این که این دو بزرگوار در مدت کوتاهی مدیریت کشور را بر عهده داشتند، اما مدیریت فوق‌العاده‌ای را ارائه کردند که ارزش آن از جنبه روش اداری و نظام کارگزاری در مسیر انقلاب بود.
وی ادامه داد: ما این دو بزرگوار را دو معلم در عرصه کارگزاری می‌دانیم که نکته ارزشمند آن‌ها، اخلاص در خدمت و عمل از سوی این دو شخصیت است.آیت ا… علم الهدی ادامه داد: طبیعی است در چنین دولتی با وجود چنین چهره هایی اگر افرادی پیدا شدند به هر عنوانی، اسمش را گذاشتند قانونی ولی قانونی نامشروع و به برداشت های غیر متعارف دست زدند، عواطف مردم جریحه‌دار می‌شود .
وی همچنین گفت: در طول این ۱۲ سال‌ در جلسه شورای اداری در هفته دولت شرکت نکردم و امسال اولین سالی است که پیشنهاد کردم که در جلسه حضور یابم. امسال با توجه به مسئولیت جدیدی که رهبر معظم انقلاب بر دوش من گذاشتند وظیفه خود دانستم که  از یک سال تلاش و خدمتگزاری خالصانه شما تشکر داشته باشم. تشکری که رهبر معظم انقلاب از دولت داشتند تشکری عادی نبود .
امام جمعه مشهد افزود: این را بدانید که ما در عین حال یک طلبه ایم و دارای خصوصیات طلبگی‌ هستیم. طلبه در عرصه طلبگی خود، سخن و عمل او از یک صبغه و فرهنگ طلبگی برخوردار است و هیچ وقت به دنبال تهدید و توجیه سیاسی نیست.
وی ادامه داد: در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته که با حضور  وزیر بهداشت برگزار شد پس از خطبه‌ها فرماندار مشهد در گوش من گفت «فکر نمی‌کردم امروز که وزیر حضور دارد و در هفته دولت قرار داریم، باز هم درنمازجمعه از دولت انتقاد کنید»، ولی ما طلبه‌ایم و طلبه همین است.
آیت ا… علم‌الهدی اضافه کرد: در کنار تقدیر از اقدامات دولت در عرصه کشاورزی و سلامت، اشکالی را که به نظرمان می‌رسد بیان می‌کنیم، اما مشکل ما این است که کشور ما قدری سیاست‌زده است و برخی افراد حرف را در آن کسوت طلبگی تحلیل نمی کنند، از حرف تحلیل سیاسی می‌سازند، از آدم یک چهره سیاسی درست می کنند و حتی آب هم که می خورد برایش تحلیل سیاسی می سازند و نتیجه‌اش هم این سرو صداهایی می‌شود که راه می‌افتد.  همچنین درباره دستگاه های اجرایی نظام در استان وظیفه تذکر، توصیه، نقد، تعریف و تشکر  دارد.
وی گفت: نماینده ولی فقیه در استان باید در سطح مدیریت میانی کشور، رهنمود ها و راهبردهای ولی فقیه را مطالبه کند و اگر توصیه لازم را نکرد و تذکر نداد، وظیفه خود را انجام نداده است.
وی افزود: از عرایض بنده رنجیده خاطر نشوید، بنده نیز بینش سیاسی خاص خود را دارم البته ممکن است شما بینش من را قبول نکنید و لازم نیست که قبول داشته باشید، اما در مسئله اجرای وظیفه به جهات سیاسی نظر نداریم.
فاصله گرفتن از اخلاق  
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه در سخنانی فاصله گرفتن از اخلاق در زندگی شخصی و سیاسی را یکی از آفت های اصلی انقلاب اسلامی دانست و اظهار امیدواری کرد که فضای حاکم بر کشور به ویژه در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بیش از پیش به سمت اخلاق و آرمان های اصیل انقلاب و اسلام برود.
سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: باید مراقب زاویه یافتن با انقلاب اسلامی بود که هر چند اندک باشد، به تدریج افزایش می یابد؛ ضمن آن که باید رعایت مسائل اخلاقی در راس رفتارها قرار گیرد.
وی با اشاره به گزارشی که چند روز پیش در جریان دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، توسط وزیر نفت ارائه شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش وزیر نفت اوایل سال ۹۶ برای نخستین بار در حوزه برداشت ذخایر مشترک با همسایگان، برداشت ایران از میادین نفت و گاز مشترک با آن ها به ظرفیت برابر می رسد . همچنین در حوزه تولید گازوئیل در مرز صادرات قرار داریم و بنزین تولیدی نیز از سال آینده قابلیت صادرات خواهد داشت.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ای کاش در موضوع هدفمندسازی یارانه ها هم یک تصمیم انقلابی با همراهی مجلس انجام می گرفت که در این صورت به طور قطع وضع اشتغال امروز شرایط بسیار بهتری داشت و واحدهای تولیدی در شرایط کنونی نبودند.
استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه از همه مدیران، کارشناسان، کارمندان و کارگران زحمت کش و خدوم و افرادی که در استان برای مجاوران و زائران زحمت می کشند و تلاش می کنند، تقدیر کرد و گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای همه مدیران است تا کارهایی را که انجام داده اند از طریق رسانه ها به اطلاع مردم برسانند.
علیرضا رشیدیان از تصویب ۳۵ فقره تفویض اختیار وزارت خانه ها به استان ها از سوی دولت هم تقدیر کرد.
وی با اشاره به این که معمولا در هفته دولت طرح های به پایان رسیده را ارائه و افتتاح می کنیم، ادامه داد: اما باید توجه داشته باشیم که تا آخرین دقیقه مسئولیت کارهای اجرایی را که بر عهده داریم پیگیری کنیم.
آمادگی  برای ایجاد شهرک سوغات
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: بیکاری تهدیدی برای آینده کشور است و راه آن ایجاد شغل در هر جایی است که امکان آن وجود دارد.
رحمانی با اشاره به این که باید تا پایان شهریورماه جاری تسهیلات لازم برای فعال شدن هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط در کشور پرداخت شود، افزود: تاکنون ۱۷ هزار پرونده به بانک ها ارسال و پرداخت تسهیلات به چهار هزار واحد انجام شده است.
وی ادامه داد: به روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت تکلیف شده که برای حل مشکلات این واحدها برای دریافت تسهیلات خود شخصا به بانک و دستگاه های مربوطه مراجعه کنند.
وی همچنین با اشاره به تهیه پیوست فناوری، گفت: سرمایه گذاری همه شرکت های خارجی متقاضی در کشور باید طبق پیوست فناوری باشد.
وی همچنین با اشاره به ارزش حداقل ۵۰۰ میلیارد تومانی بازار سوغات مشهد که بخش عمده ای از آن در اختیار کالاهای چینی است، افزود: آماده ایم هر گونه همکاری لازم در راستای ایجاد شهرک تخصصی سوغات در مشهد داشته باشیم.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این جلسه گفت: امروز همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق اقتصادی در کشور کمک کنیم. اکبریان افزود:امروز بیکاری جوانان مصیبت عظما برای ما و باعث شرمندگی ماست.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم اختیارات به استانداران واگذار شود، واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و حتی دارای بازدهی کمتر فعال شود و نوآوری در صنعت و فناوری به وجود آید.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغ ۳۵ فقره تفویض اختیار وزارت خانه ها به استان، گفت: طی این هفته موارد مربوط به هر دستگاه، ابلاغ می شود. محمد مهدی مروج الشریعه همچنین از صادرات ۲۰ هزار تن انگور طی امسال از شهرستان خلیل آباد به کشورهای روسیه ، اکراین، بلاروس و عراق خبر داد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن