دانش و فناوریستون اصلی

دفاع از جامعه پزشکی حمایت از سلامت مردم است

کد خبر : 5164

با حضور استاندار خراسان رضوی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی در این شهر برپا شد و در آن از پزشکان نمونه تقدیر شد.


به گزارش صبح مشهد به نقل از استانداری خراسان رضوی، سید حسن قاضی زاده هاشمی در این مراسم دفاع از جامعه پزشکی را به منزله حمایت از سلامت جامعه دانست و گفت: همه باید از این سرمایه ملی حراست کنیم.

وی افزود: بخشی از گروههای مرجع جامعه را اساتید و پزشکان تشکیل می دهند که بی حرمتی به آنان نتیجه ای جز سلب اعتماد مردم ندارد .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت: بر اساس نظر سنجی های وزارت اطلاعات، صداو سیما ، سازمان ملی آمار و وزارت کشور؛ پزشکان با وجود حاشیه های موجود، دررتبه دوم و سوم اعتماد مردمی قرار دارند با این حال در رسانه ها کمتر از بطن مردم مورد توجه قرار می گیرند.

دکتر هاشمی با اشاره به حادثه ای که روز پنج شنبه در طبس به دلیل محبوس شدنش در آسانسور رخ داد گفت: با وجود اینکه با پای خودم از آسانسور خارج شدم ولی شبکه های اجتماعی مطالب را به شکل دیگری منعکس کردند که بسیار هم مخاطب داشت ومتاسفانه گاهی آنتن در اختیار رسانه ها اجتماعی قرار می گیرد و از کاه کوه می سازند.

وی در خصوص اعتبارات طرح تحول نظام سلامت گفت: از قاطبه نمایندگان مجلس تشکر می کنیم که به اصلاحیه بودجه رای مثبت دادند تا پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال بدهی وزارت بهداشت به بیمه ها و بخش خصوصی میسرشود و ان شاء الله سازمان مدیریت و وزارت اقتصاد و دارایی تلاش کنند این امر درکوتاهترین زمان ممکن محقق شود.

وی تاکید کرد:با توجه به طرح تحول سلامت ۲۱ هزار تخت بیمارستانی را در طول این دولت تحویل خواهیم داد در حالی که در ۲۰سال گذشته هر سال یک هزار و ۸۰۰ تخت در کل کشور تحویل شده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت:گاهی حافظه تاریخی ما ضعیف است و شرایط و روابطی که قبلا سران قوا با هم داشتند را به یاد نمی آوریم.

قاضی زاده اظهار داشت:در این دولت سه قوه کاملا با هم در اصول کلی هماهنگ هستند و اگر این هماهنگی درموضوع مذاکرات هسته ای نبود امکان نداشت کار به نتیجه برسد وباعث شد با حمایت مقام معظم رهبری وهمراهی مجلس شورای اسلامی ، شورای عالی امنیت ملی و شورای نگهبان یک شربزرگ از سر مردم رفع شود.

وی با یادآوری دستاوردهای برجام تصریح کرد: نگوئیم کاری نشده است، اگر مذاکرات به نتیجه نمی رسید هر شش ماه ۲۰۰هزار بشکه از صادرات نفت ما کاسته می شد و امروز چگونه می خواستیم شکم مردم را سیر و کشور را اداره کنیم .

او با یاد آوری بهداشت مواد غذایی در زمان تحریم گفت: مجبور بودند با سموم فوق العاده مضری که بخاطر تحریم ها وارد کشور می شد گاهی تا ۵۰ برابر به محصولات سم بزنند ولی اکنون من اطلاع دقیق دارم که وزارت جهاد کشاورزی اصلاحات بسیاری در این زمینه انجام داده است.

وی ادامه داد: قبل از برجام به دلیل تحریم بانکی کسی به ما دارو نمی فروخت و از سویی نمی توانستیم آن را صادر کنیم اما الان صادراتمان دو برابر شده است، بنابراین باید نه برجام را بزرگ کنیم و از آن معجزه بسازیم و نه بگوئیم هیچ کاری نشده و چند قدم عقب نشسته ایم .

وزیر بهداشت تاکید کرد: دکتر روحانی بارها گفته اند که رای و اعتماد مردم را ازلطف امام علی بن موسی رضا (ع) می دانند و این اقبال در زمان انتخابات از سفر مشهد شروع شد.

وی گفت:امیدواریم بیش از گذشته شاهد بهره برداری از فضاهای پزشکی در استان خراسان رضوی باشیم تا جامعه پزشکی بتواند به زائرین و مردم مشهد خدمت رسانی بیشتری داشته باشد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن