اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

استفاده حداکثری از ساختارهای فرهنگی حریم رضوی برای رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 5009

مشاور عالی و جانشین شهردار در ستاد مشهد ۲۰۱۷ گفت: ساختارهای فرهنگی بسیاری در حوزه حریم مطهر رضوی و ابعاد شخصیتی حضرت رضا(ع) وجود دارد لذا باید از وضعیت موجود برای توسعه و ترویج موضوع رویداد مشهد ۲۰۱۷ نهایت استفاده را کرد.


به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی اصغر عنابستانی در جلسه بررسی چگونگی تحقق نقشه راه مشهد الرضا(ع) ۲۰۱۷ شهرداری مشهد با حضور نخبگان و فرهیختگان افزود: رویداد بزرگ پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ که به مشهد سپرده شده، فرصت مغتنمی است که باید از آن بهره‌برداری کامل صورت گیرد.
وی تصریح کرد: قبل از شهر مشهد، شهر مذهبی و شیعه‌نشین نجف نیز به عنوان یک شهر مذهبی دارای این جایگاه بوده است ولی به دلیل وضعیت موجود و حاکم بر کشور عراق این فرصت به صورت شایسته مورد بررسی و تحلیل قرار نگرفته و در نهایت خروجی حداکثری از آن برداشت نشده است.
مشاور عالی و جانشین شهردار در ستاد مشهد ۲۰۱۷ یادآور شد: شهر مشهد حول محور حضور حضرت رضا(ع) شکل گرفته است و خصوصیاتی بسیار زیاد متعلق به این شهر می‌باشد به همین منظور باید آداب و رسوم مذهبی نظیر رسم مجاورت به صورت ویژه در این سال مورد بازنگری قرار بگیرد تا از این طریق به خروجی‌های بسیار مثبت دست پیدا کرد و این دسته از موضوعات را برای زائران خارجی بازگو کرد.
عنابستانی ادامه داد: شهرداری مشهد برای این رویداد بزرگ کوتاهی نکرده است ضمن انیکه می‌توانیم با جذب زائر و گردشگر دینی سهم بسزایی از رتبه‌های جذب گردشگر کسب کنیم تا در برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز نگاهی به توسعه شهر نیز انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه هیچ‌گونه بودجه دولتی و خصوصی از دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای رویداد بزرگ مشهد ۲۰۱۷ به شهرداری مشهد اختصاص داده نشده است و تمامی فعالیت های صورت گرفته با بضاعت شهرداری مشهد به اجرا در آمده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن