ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

استفاده از رویداد مشهد ۲۰۱۷ برای نمایش اقتدار اسلام

کد خبر : 4967

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید از فرصت رویداد مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی برای نمایش اقتدار شیعه و اسلام به جهانیان استفاده شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محسن انتظاری هروی افزود: مسلمانان باید از هر فرصتی برای معرفی اسلام به مردم دنیا برهر گیرند.
وی ادامه داد: هرچه بیشتر در این خصوص کار شود بازدهی بهتری برای مسلمانان در سراسر جهان خواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه فرصت زیادی تا آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی باقی نمانده باید هر چه زودتر دستگاههای اجرایی نسبت به عملیاتی ساختن اولویتهای مشخص شده اقدام کنند.
وی افزود: تاکنون تبلیغات گسترده ای برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ انجام شده لذا باید اقدامات در دست اجرا و مهیاسازی شرایط به منظور این میزبانی متناسب با تبلیغات انجام شده باشد.
انتظاری هروی ادامه داد: مدیریت شهری مشهد نیز توان خود را برای مهیا ساختن زیرساختهای لازم بسیج کرده و تمام توان داخلی شهرداری برای عملیاتی شدن مصوبات شورای شهر در این خصوص بکار گرفته شده است.
وی گفت: تلاش می شود خط دوم قطارشهری مشهد تا فرصت باقیمانده آماده بهره برداری شود زیرا تامین زیرساختهای لازم برای این میزبانی به نفع شهروندان و آینده کلانشهر زائرپذیر مشهد است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هم اکنون اکثر شهرهای زیارتی در سایر کشورها دچار ناامنی هستند لذا با توجه به امنیت حاکم در ایران و پایتخت معنوی آن زائران زیادی از سراسر دنیا خواهان حضور در کلانشهر مشهد هستند لذا همگام با مهیا بودن شرایط ایمن برای زیارت باید زیرساختهای این امر نیز مهیا شوند.
وی همچنین برگزاری کنفرانس شهرداران کشورهای اسلامی، کنفرانس جوامع ایمن و کنفرانس جوانان و دانشجویان کشورهای اسلامی را از مهمترین همایشهای برنامه ریزی شده در این شهر برای دوره زمانی رویداد مشهد ۲۰۱۷ اعلام کرد.
گفتنی است؛ از سال ۲۰۱۱ میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شوند.
آیسسکو(ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت ۵۷ کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال ۱۳۹۶ مصادف با سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
در این چارچوب دفتر مطالعات راهبردی مشهد ۲۰۱۷ معرفی اسلام ذیل دبیرخانه شورا شهریور سال ۱۳۹۴ برای استفاده از ظرفیت کارشناسی، صاحبنظران و مشاوران متخصص برای تدوین برنامه های محتوایی و عملیاتی این مناسبت تاسیس شد.
همچنین سه ستاد اصلی و ۱۰ کمیته با شرح وظایف مشخص در مشهد فعال شده اند و موضوعات و برنامه ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این رویداد از همین طریق پیگیری می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن