اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری جشنواره شعر فجر هم‌زمان با هفته نخست رویداد مشهد۲۰۱۷

کد خبر : 4817

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره شعر فجر هم‌زمان با هفته نخست رویداد مشهد ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره هم‌زمان با هفته نخست اسفند امسال برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، سید عباس صالحی عصر امروز در نشست مشترک انجمن‌های فرهنگی هنری خراسان رضوی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانداری این استان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان کتاب از ناشران استانی خریداری‌شده اظهار کرد: خراسان رضوی ازجمله استان‌های پیشرو در بخش اقبال عمومی مردم از خرید کتاب در طرح تابستانه خرید این محصول فرهنگی در تابستان امسال بوده است.

وی از برگزاری جشنواره شعر فجر هم‌زمان با هفته نخست رویداد مشهد ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره هم‌زمان با هفته نخست اسفند امسال برگزار می‌شود که در همه بخش‌های آن دعوت از مفاخر فرهنگی ملی و استانی همراه با مهمانان خارجی ویژه بخش بین‌المللی صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن دو طرح‌ عیدانه و تابستانه کتاب به مطالعه آن کمک می‌کند بیان کرد: خوشبختانه نیشابور پس‌ازاینکه به‌عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد، فعالیت‌های خوبی در این عرصه رخ داد.

صالحی با اشاره به تمرکززدایی سامانه چاپ کشور که در ابتدا به‌صورت پایلوت از استان البرز آغازشده است اضافه کرد: این طرح تا پایان امسال در همه نقاط کشور گسترش پیدا می‌کند و پیگیری امور فعالان حوزه نشر دیگر در تهران نیازی نیست.

وی مشهد را پایگاه شعر کشور برشمرد و گفت: ادبیات در خراسان‌ رضوی را می‌توان بنیان ادبیات ایران و جهان عنوان کرد اما متأسفانه در چند سال اخیر، جایگاه ادبیات در استان ما مورد غفلت واقع‌شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن